دکتر قاسم جعفری: ۱۶آذر که از آن روز به نام نامی «دانشجو» - این واژه مقدس - مشهور شد متعلق به جبهه حق و ارزش‌ها‌ست.

 به همين دليل هم در دوران انقلاب در صف اول مبارزه به همراهي توده‌هاي مردم ايستادند و آرمان‌هاي امام(ره) را فرياد زدند. در ماه‌ها و سال‌هاي اول پيروزي كه دست شياطين مشغول ايجاد گروهك‌هاي خلق‌الساعه چپ و راست براي ايجاد بحران اجتماعي و برافروختن جنگ داخلي بود، باز هم دانشجويان امام و امت را براي چيره شدن بر اين فتنه خانمان‌سوز همراهي كردند. در دوران 8ساله دفاع مقدس يكي از اثرگذارترين اقشار براي استحكام جبهه حق در برابر متجاوزان همين دانشجويان بودند كه در همه رده‌ها و به ويژه سطوح فرماندهي و لجستيكي و فني حضور مردانه و پررنگ داشتند. به‌گفته وزير محترم علوم در جلسه معارفه تا پايان برنامه ششم رقمي حدود يك‌ميليون‌و800 هزار تومان فقط براي اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاهي نياز است.

پس بايد فكري كرد. بايد رشته‌هاي كاربردي، ميان‌رشته‌اي‌ها و مهارت‌آموزي را جدي گرفت. دانشجوي جوان دغدغه ازدواج، تشكيل خانواده، تكميل دين و صيانت از حريم عفاف و ناموس خويش را دارد و اين وظيفه مديران بيرون و درون دانشگاه است كه براي آن تدبير كنند و تمهيدات لازم را به اجرا بگذارند. مديران وظيفه دارند در راستاي حركت به سوي دانشگاه‌هاي كارآفرين و مولد ثروت ناشي از دانش و مهارت حركت كنند و صرفا به انباشته كردن ذهن دانشجويان عزيز از معلومات نظري وغيركاربردي اكتفا نكند. سكانداران مديريت دانشگاه تحول در علوم انساني و اسلامي‌سازي دانشگاه، توجه به فرهنگ و دين و ارزش‌هاي ديني و بومي را بايد جدي بگيرند. اينكه رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد مقاومتي و دانش‌بنيان بايد گفتمان رايج مراكز علمي و دانشگاهي شود قطعا از دغدغه‌هاي دانشجويان جوان است. البته ده‌ها مورد ديگر ازجمله ارتباط صنعت و دانشگاه و امثال آن مورد توجه است كه در اين مجال نمي‌گنجد.

انتظار ما از وزير محترم علوم و همكاران ايشان تلاش شبانه‌روزي توأم با دانش و انديشه و برنامه‌ريزي و بهره‌گيري از تجربه‌هاي مديريتي ارزشمند سابق و در پيش گرفتن نقشه اجرايي راه مبتني بر اسناد بالادستي ازجمله چشم‌انداز1404، سند آمايش آموزش عالي، نقشه جامع علمي كشور، عنايت به منويات رهبر معظم انقلاب، تجلي يافته در ابلاغ سياست‌هاي كلي و... است، باشد كه با توفيقات الهي شاهد تحقق آرمان‌هاي بلند امام و شهيدان و ملت بلندهمت ايران اسلامي و رهبري بزرگوار باشيم كه دانشجوي دل‌سپرده در گرو اسلام و ايران و مردم متمدن و انقلابي‌اش چيزي جز اينها را نمي‌خواهد.

 

کد خبر 280304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha