دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

شهردار تهران با حضور در جمع دانشجویان به آنها قول داد در تأمین و تقویت سرانه های فرهنگی، ورزشی، رفاهی و فضای سبز دانشجویان تلاش کند.

به گزارش گروه شهری روزنامه همشهری دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران با حضور در تالار رازی دانشگاه تهران در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشکده داروسازی شرکت کرد.

در این جلسه شهردار تهران به وضعیت آشفته خوابگاه های دانشجویی اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه ساخت و تأمین خوابگاه های دانشجویی وظیفه شهرداریها نیست اما قول می دهم در تأمین و تقویت سرانه های فرهنگی، ورزشی، رفاهی و فضای سبز دانشجویان تلاش کنیم.

قالیباف در این باره همچنین خبر داد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما اعتباری برای خرید سیستمهای سرمایشی و نصب آن در خوابگاهها تخصیص دهد. وی گفت: شهرداری در کنار امور خدماتی به بهبود کیفیت زندگی شهروندان در همه ابعاد از جمله بهداشت، سلامت روح و جسم توجه دارد. او در این باره به وضعیت آلودگی هوا و آلودگی صوتی در تهران اشاره و آن را به عنوان مرگ آرام تشبیه کرد و افزود: در صورت تحقق مدیریت واحد شهری می توان بر این معضل چیره شد.

قالیباف اظهار داشت: برای حفظ سلامت شهروندان با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در نظر داریم در هر محله یک خانه سلامت راه اندازی کنیم.

در ادامه این جلسه شهردار تهران دانشجویان را در پرسیدن سئوالات آزاد دانست و قول پاسخگویی شفاف را داد.
نخستین سئوال در مورد وضعیت حجاب و پوشش ظاهری زنان بود. قالیباف با رد نگاه سلیقه ای به مسئله حجاب بر اجرای قوانین برخاسته از مسائل شرعی و الهی تأکید کرد. وی در پاسخ به سئوال دیگری مربوط به اقدامات شهرداری برای تردد راحت معلولان گفت، با ابلاغ بخشنامه ای در آذرماه سال گذشته تمام زیرمجموعه های شهرداری را ملزم به اصلاح و بهسازی معابر و اماکن عمومی جهت تردد معلولان کردیم.

قالیباف در پاسخ به سئوالی درباره نقش وی در حادثه 18 تیرگفت: من 11 ماه پس از حادثه 18 تیر در نیروی انتظامی مشغول به خدمت شدم و در آن زمان اصلاً در ناجا حضور نداشتم. وی در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای شهرداری تهران در مبارزه با رشوه خواری در این نهاد گفت: بیش از 5 ماه است تلاش داریم ضوابط را به گونه ای تنظیم کنیم که با استفاده از سیستم IT دخالت افراد در تعیین شاخص ها به صفر برسد. وی درباره همکاری دولت و شهرداری گفت: همان توقعاتی که آقای رئیس جمهور در زمان تصدی خود بر شهرداری از دولت وقت داشتند،  اگر کمتر از 50 درصدش را برای ما عمل کنند کمک زیادی به شهر شده است.

دیدار با وزیر خارجه فلسطین
شهردار تهران برای تربیت و آموزش نیروی متخصص انسانی و ارائه تجهیزات و سازماندهی ساختاری شهرداری های بزرگ فلسطین از جمله غزه، تهیه طرح جامع، ارائه ماشین های جمع آوری و حمل زباله، ماشین ها و تجهیزات آتش نشانی در چارچوب توافقاتی که دولت ایران با دولت فلسطین دارد، اعلام آمادگی کرد.

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف در دیدار با وزیر امور خارجه فلسطین و مدیرکل امور شهرداری های فلسطین با تاکید بر اینکه هر مسلمانی در ایران نسبت به فلسطین از یک حساسیت و تعصب خاصی برخوردار است، گفت: فکر نمی کنم در ایران کسی را پیدا کنید که این حساسیت را نداشته باشد و فلسطین همواره به عنوان پاره تن اسلام مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به پیروزی اخیر حماس در فلسطین گفت: اینک که حماس در فلسطین به این پیروزی عظیم دست یافته دیگر وظیفه ای به مراتب سنگین تر از گذشته دارد که همان توسعه و اداره شهر و مردم فلسطین است که اگر بگوییم این مسئولیت از وظیفه جهادی حماس نیز مهمتر است، گزافه نگفته ایم. قالیباف تأکید کرد: حماس هم باید اصول انقلابی خود را داشته باشد و هم به مردم در حل مشکلات و توسعه شهر کمک کند.

کد خبر 273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز