همشهری‌آنلاین: انتخاب وزرای کشور و دفاع عراق به علت ادامه اختلاف بین فراکسیون‌های مختلف به پس از تعطیلات عید قربان موکول شد.

iraq

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، نمایندگان پارلمان عراق پیش‌بینی کردند مشکل انتخاب وزرای کشور و دفاع پس از تعطیلات عید قربان حل و فصل شود.
عباس البیاتی، نماینده ائتلاف ملی عراق به العراقیه گفت:«من بعید می‌دانم فراکسیون‌ها در یک هفته آینده بتوانند درباره نامزدهای وزارت‌خانه‌های کشور و دفاع توافق کنند. هر روز اسم نامزد جدیدی برای این وزارت‌خانه‌ها معرفی می‌شود و شمار نامزدها ‌آن‌قدر زیاد است که کار تصمیم‌گیری را دشوار می‌کند.»

جمال بدری ،نماینده ائتلاف نیروهای عراقی به العراقیه گفت:«پارلمان باید بتواند بر اساس پیشینه و شایستگی افراد، نامزد مورد نظر خود را برای این وزارت‌خانه‌ها انتخاب کند. رای‌گیری برای نامزدها باید به صورت سری باشد تا فراکسیون‌ها نتوانند فرد خاصی را به نمایندگان تحمیل کنند.»

جمال کوجر ،نماینده ائتلاف کردستان هم در مصاحبه با العراقیه افزود: «اوضاع در عراق به گونه‌ای است که نباید در معرفی وزرای امنیتی تاخیر شود. تاخیر در معرفی این وزرا برای عراق هزینه سنگینی دارد. ما امیدواریم این مسئله در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود. ما آمادگی داریم به هر نامزدی که فراکسیون‌ها درباره آن توافق کنند رای بدهیم.»

کد خبر 272700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha