همشهری آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز گروه‌های اسلامی در فلسطین و لبنان حرف اول را در بسیج مردم برای مقاومت می‌زنند.

ایرنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش داد، هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه اول مرداد در دیدار جمعی از مسوولان مرکز رسیدگی به امور مساجد، افزود: همه گروههای فلسطینی زمانی به وحدت در مبارزه و مقاومت رسیدند و می‌رسند که بر محور مسایل دینی و مباحث اسلامی حرکت کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اخلاص و توحید مهمترین عامل موفقیت مسلمانان در برخورد با مسایل فردی و اجتماعی پیرامون است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین اظهار داشت: مساجد باید جایگاهی برای طرح مباحث بر حق باشد که درآن صورت باعث جذب بیشتر مردم خواهد شد و امروز در تحقق انسجام اسلامی هیچ مرکز و نقطه‌ای مهمتر از مساجد نیست که انشاء الله در هفته جهانی مساجد از این موقعیت استفاده شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان جایگاه معابد درهمه ادیان توحیدی و غیرتوحیدی گفت: مساجد دراسلام جایگاه ویژه‌ای دارند که فراتراز برنامه‌های عبادی می‌باشد.

هاشمی رفسنجانی با بیان روند تاریخی انقلاب الجزایر و نقش مساجد در پیروزی مردم این کشور اظهار داشت: فرانسوی‌ها همه‌جا را تخریب کرده و گرفته بودند ، اما مساجد تا پیروزی مردم پناهگاه آنان بود.

وی مساجد را جایگاهی برای طرح مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسلمانان دانست و افزود: در صدر اسلام ارتباط پیامبر با مردم بیشتر در مساجد بود.

وی قداست مکان مساجد، ائمه جماعات و مردمی را که با مساجد سروکار دارند ، سرمایه‌ای ارزشمند برای اسلام خواند و تصریح کرد: مساجد درتاریخ همیشه نجات بخش مردم و باعث خودسازی آنها بوده‌اند.

هاشمی رفسنجانی با ابراز خشنودی از حرکت دسته جمعی و سازماندهی شده جهت بهبود اوضاع مساجد اضافه کرد: این وظیفه همه علمای دینی است که سرمایه ارزشمند مساجد را بشناسند و به دیگران بشناسانند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دراین دیدار بر تخصصی شدن امور تاکید کرد و گفت: با گسترش اسلام و پیچیده تر شدن مسایل مسلمانان ، کارشناسان اموردینی باید همه جزییات را مورد بررسی قراردهند.

کد خبر 27249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز