همشهری آنلاین: معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز توسعه اینترنت و فضاهای مجازی حتی به کودکان سه و چهار ساله هم سرایت کرده است.

اژه‌ای

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری کرمانشاه که در تالار انتظار برگزار شد، از ارسال روزانه هزاران نوع مفسده ازطریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی به درون خانه‌ها و جامعه، اظهار نگرانی کرد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: امروز توسعه اینترنت و فضاهای مجازی حتی به کودکان سه و چهار ساله هم سرایت کرده و ذهن این بچه‌ها در معرض بسیاری از آسیب‌های ناشی از این گونه فضاهاست.

وی تاکید کرد که نباید به بهانه اینکه امکان بهداشتی کردن فضای مجازی و ماهواره‌ای را نداریم، از این خطر بزرگ غافل شویم زیرا ملت ایران در تاریخ انقلاب اسلامی بارها دست به انجام کارهای بزرگ و ظاهرا ناشدنی زده و در این رابطه هم با اتکای به توانایی‌های داخلی و زیرساخت‌های ملی و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید باید محصولی بهداشتی، سالم و ارزان قیمت به جامعه تحویل دهیم.

اژه‌ای همچنین به بند اول از ماده سوم قانون اساسی در مورد وظیفه حکومت اسلامی برای فراهم ساختن محیطی مساعد برای رشد فضائل اخلاقی را یادآور شد و گفت: برای رسیدن به این هدف هم کارهای ایجابی لازم است و هم کارهای سلبی و نمی‌توان یکی از این دو ابزار را نادیده گرفت.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: علاوه بر اینکه کارهای مثبت و خدمات ارزنده باید ارایه و انجام شود، لازم است موانع و مزاحمت‌ها را نیز از میان برداشت به عبارتی برای رسیدن به محیط مساعد توام با رشد فضائل اخلاقی باید معروف‌ها را بسط و گسترش داد و از منکرات هم جلوگیری شود که این مهم از وظایف حکومت‌هاست.

اژه‌ای ایجاد شغل، تامین مسکن برای آحاد جامعه و فراهم سازی زمینه تعلیم و تربیت برای همگان را از مهمترین وظایف دولت‌ها بعنوان قوه مجریه برشمرد و افزود: قوه قضاییه هم مکلف است امنیت قضایی آحاد جامعه را تامین کند و همه مفسدین و مجرمین را شناسایی و مجازات و در نهایت عدالت و حق را در جامعه بسط و گسترش دهد.

وی، تبدیل ایران امروز در معادلات جهانی به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای را یادآوری کرد و گفت: این دستاورد بزرگ مرهون پشتوانه ملت و ایمان راسخ آنان در نظام اسلامی تحت هدایت ولی فقیه است.

اژه‌ای افزود: مردم ایران هر روز در صحنه‌های مختلف و عرصه‌های گوناگون در حال جهاد و مقاومت هستند لذا خادم چنین ملتی بودن واقعا مایه افتخار است و اینکه در زیر چتر ولایت فقیه داریم نفس می‌کشیم نیز جای بسی شکرگذاری به درگاه خداوند دارد.

وی گفت: قدرت امروز نظام اسلامی در جهان باعث شده که علاوه بر اینکه انقلاب ما صادر شده، به نوعی همه نهضت‌های به پاخاسته و بیداری اسلامی نیز از الگوی جمهوری اسلامی پیروی می‌کنند و همین رویه است که سیاستمدار مطرح غرب یعنی هنری کیسنجر از تبدیل ایران به قدرتی ممتاز در آینده سخن می‌گوید.

وی همچنین استقامت و رشادت‌های مردم کرمانشاه در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی را ستود و گفت: مردم این دیار به خصوص در دوران جنگ هشت ساله همواره در تیررس دشمن بودند ولی لحظه‌ای از مقاومت دست بر نداشتند.

معاون اول قوه قضاییه همچنین از تلاش و زحمات رئیس کل سابق دادگستری استان کرمانشاه قدردانی و برای او در منصب جدیدش آرزوی موفقیت کرد و به رئیس کل جدید هم توصیه‌هایی از جمله تعامل نیک با مردم و ارباب رجوع، تعامل با همکاران دستگاه قضایی و نیز ارتباط مفید با اعضای شورای تامین داشت.

وی همچنین به رئیس کل جدید گفت که در امور و کارهایش همیشه از اصل مشورت غافل نشود و در اجرای احکام با رفتارهای بازدارنده جدیت به خرج دهد.

در این مراسم 'محمد رضا عدالتخواه' بعنوان رئیس کل جدید دادگستری استان کرمانشاه معرفی و از زحمات رئیس کل سابق (حجت الاسلام علی مظفری) که از این پس رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی خواهد بود، قدردانی شد.

فارس نيز نوشت: حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه اين مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم با تغییر مدیریت و تزریق انرژی بیشتر در دادگستری این استان خدمت‌رسانی بیشتری به مردم از طریق دستگاه قضایی ایجاد شود.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص پرونده مهدی هاشمی گفت: روند رسیدگی در جلسات دادگاه ادامه دارد و زمان رسیدگی نیز به میزان دفاع بستگی دارد و مشکل خاصی در رسیدگی به این پرونده وجود ندارد.

وی در خصوص ورود وزارت ارشاد به بحث فیلترینگ رسانه‌ها نیز گفت: برخی از مسائل اجرایی در خصوص فضای مجازی را شورای عالی مجازی باید انجام دهد و سیاست‌های کلی و نظارت‌ها توسط این شورا صورت می‌گیرد.

محسنی اژه ای گفت: برای رسیدگی به مصادیق مجرمانه در فضای مجازی کارگروهی تشکیل شده که دادستان کل کشور ریاست آن را بر عهده دارد، اما هیچ یک از این وظایف نافی اختیارات قوه قضائیه و قاضی نیست.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اختیاراتی دارد و به زودی به این نتیجه می‌رسد که در چهارچوب اختیاراتی که ندارد نباید وارد عمل شود.

وی با اشاره به پیامدهای سوء ماهواره در جامعه خاطرنشان کرد: در این زمینه باید زیرساخت‌ها در مورد فضای مجازی را بومی کرده و سرویس ارزان و سالم در اختیار مردم قرار داد.

وی با تصریح التزام تمام اقشار به قانون، بیان داشت: مردم، مسئولان و حکومت باید در بحث ماهواره‌ها از قانون تبعیت کنند و عدم توجه به این موضوع بی‌اعتنایی به قانون محسوب می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص رانت 650 میلیون یورویی گفت: در رابطه با این موضوع پرونده قضایی وجود ندارد، بلکه پرونده آن نظارتی است.

کد خبر 271876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha