مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۱
۰ نفر

رئیس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: براساس برنامه پنجم توسعه باید تا پایان این برنامه ۵هزار مگاوات برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید شود.

انرژی نو

اين در حالي است كه درحال حاضر، 300تا 350 مگاوات برق كشور از انرژي‌هاي تجديدپذير توليد مي‌شود كه بسيار پايين‌تر از اهداف چشم‌انداز است. آنطور كه يوسف رشيدي به ايرنا گفته است تا پايان سال 94كه زمان برنامه پنجم توسعه اقتصادي و اجتماعي به پايان مي‌رسد بايد بيش از 4500 مگاوات به برق توليدي از انرژي‌هاي تجديدپذير افزوده شود.

رشيدي در حالي از بي‌توجهي به توليد برق از انرژي‌هاي تجديدپذير خبر مي‌دهد كه گري لوييس، هماهنگ‌كننده مقيم سازمان ملل متحد در ايران، دوم شهريورماه جاري در هفدهمين نشست مجمع عمومي كنفرانس نمايندگان مجالس كشورهاي حوزه آسيا- اقيانوسيه پيرامون محيط‌زيست و توسعه كه در تهران برگزار شد با اشاره به اينكه ايران در آينده خشك‌تر و داغ‌تر مي‌شود گفت كه بي‌توجهي به انرژي‌هاي تجديدپذير و مصرف بيش از اندازه از انرژي‌هاي تجديدناپذير باعث بروز اين شرايط اقليمي در ايران شده است.

اكنون رئيس مركز هوا و اقليم سازمان حفاظت محيط زيست مي‌گويد كه در استفاده از انرژي‌هاي نو به 3 موضوع آلودگي هوا، كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي و حفظ منابع براي آيندگان تأكيد مي‌شود كه اجراي هر كدام از آنها نيازمند برنامه‌ريزي است. رشيدي با بيان اينكه انرژي‌هاي تجديدپذير هيچ‌گونه آلودگي به همراه ندارند گفت: قطعا استفاده از اين منابع موجب كاهش آلاينده‌هاي زيست‌محيطي مي‌شود. رئيس مركز هوا و اقليم سازمان حفاظت محيط‌زيست افزود: يكي از مشكلات اصلي ما در فصل زمستان نيروگاه‌ها هستند زيرا در اين فصل ميزان مصرف سوخت گاز در كشور افزايش مي‌يابد و اين صنايع براي جبران كمبود سوخت خود از مازوت استفاده مي‌كنند.

آنطور كه رشيدي مي‌گويد: ميزان گوگردي كه از سوخت مازوت توليد مي‌شود بسيار بيشتر از سوخت ديزل و بنزين است، از اين رو، موجب افزايش آلودگي مي‌شود، بنابراين با استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير و تا حدودي صرفه‌جويي مي‌توان بحث استفاده از مازوت در نيروگاه‌ها را به شكل قابل‌قبولي برطرف كرد. رشيدي درباره هزينه توليد انرژي‌هاي تجديدپذير گفت: هزينه تهيه پنل‌هاي خورشيدي براي توليد انرژي بسيار زياد است از اين‌رو دولت بايد راهكاري اتخاذ كند تا فشار تأمين اين هزينه از سبد مردم كاهش يابد.

کد خبر 271811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha