مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: با ابداع گروهی از محققان جوان در انگلیس از این پس مشکلی تحت عنوان پایان شارژ باتری تلفن همراه در خیابان و اماکن عمومی وجود نخواهد داشت.

به گزارش مهر، گرچه بسیاری از تولید کنندگان تلفن همراه در جهان از نوآوری‌های خود در زمینه طراحی باتری‌هایی با طول عمر بیشتر خبر می‌دهند اما این مشکل زمانی که در خیابان و دور از شبکه برق روی دهد دست کمی از یک فاجعه نخواهد داشت!

اکنون پروژه Solarbox در لندن راه‌حلی برای پایان این نگرانی عنوان شده است. استفاده از این کیوسک‌های تلفن بسیار ساده است.

فردی که شارژ باتری تلفن همراهش رو به پایان است پس از ورود به این کیوسک‌ها که دقیقا شبیه کیوسک‌های تلفن مسقف قدیمی است، تلفن همراه خود را به شارژری که قابلیت اتصال با گوشی مورد نظر را داشته باشد متصل می‌کند.

نکته مهم در خصوص این نوآوری تأمین برق لازم برای شارژ گوشی‌ها از طریق صفحات خورشیدی است که در قسمت بالایی کیوسک‌ها نصب شده‌اند.

این صفحات خورشیدی توان تولید برق تا 150 وات را دارند. برق تولید شده از این طریق به وسیله کابل‌های مخصوصی به ترمینالی منتقل می‌شود که چند رابط شارژی به آن متصل است. بدین ترتیب به نیاز افراد مختلف با گوشی‌های متنوع پاسخ داده می‌شود.

اخیرا 6 دستگاه از این کیوسک‌ها در لندن راه‌اندازی شده است. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد تنها با توقف 12 دقیقه‌ای در این کیوسک‌ها تا 20 درصد باتری شارژ می‌شود که برای استفاده در دقایق پیش رو کافی به نظر می‌رسد.

این نوآوری به تازگی جایزه ویژه‌ای در زمینه ابتکارات دوست‌دار محیط زیست در لندن دریافت کرده است.

کد خبر 274150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha