بانک‌های ملت، صادرات و مسکن مذاکراتشان را برای فروش اموال مازادشان از طریق بورس کالا آغاز کردند، برآورد‌ها نشان می‌دهد بیشتر از ۱۵ هزار ملک در اختیار بانک‌هاست که با آغاز عرضه آنها از طریق بورس کالا عملا امکان راه‌اندازی بورس مسکن فراهم خواهد شد.

بورس کالا

به گزارش همشهري، دولت در متن لايحه خروج از ركود بنگاه‌هاي اقتصادي و بانك‌ها را رسما مكلف كرده است املاك و دارايي‌هاي مازادشان را از طريق بازار فرعي بورس كالا بفروشند، بازار فرعي بورس كالا براي فروش اموال منقول و غيرمنقول طراحي شده و مي‌تواند فضاي شفافي را براي معاملات اموال مازاد بانك‌ها فراهم كند. فعاليت اين بازار از هفته آينده در بخش اموال منقول آغاز مي‌شود.

منوچهر ميرزايي مدير پذيرش و بازار يابي بورس كالا در همين رابطه به همشهري گفت:مذاكرات با 3بانك ملت، صادرات ومسكن براي فروش اموال مازادشان از طريق بازار فرعي بورس كالا آغاز شده است. همچنين مذاكراتي با شركت فام كه مسئوليت واگذاري تمام املاك بانك‌ها را برعهده دارد آغاز شد تا از همين طريق مبادلات املاك مازاد بانك‌ها در بورس كالاآغاز شود.

او درباره بازار فرعي بورس كالا توضيح داد: بازارفرعي بورس در 2بخش اموال منقول و غيرمنقول فعاليت مي‌كند كه در بخش اموال غيرمنقول اين قابليت وجود دارد كه املاك بانك‌ها در يك فضاي شفاف در قالب آيين‌نامه‌هايي كه وجود دارد مبادله شود. او در پاسخ به اينكه درصورت موافقت بانك‌ها فعاليت بورس مسكن چه زماني آغاز مي‌شود؟ توضيح داد: اين كار بستگي به موافقت بانك‌ها دارد در واقع بايد اراده‌اي در اين زمينه از سوي بانك‌ها وجود داشته باشد، بورس كالا در هر صورت آماده انجام اين معاملات است. به گفته ميرزايي مذاكرات اوليه با بانك‌هاي دولتي براي فروش اموالشان آغاز شده است.

کد خبر 271783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha