شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

رئیس اداره اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت از اعتبار ۳۰میلیارد تومانی جهت پوشش بیمه‌ای درمان اعتیاد خبر داد و آن را برای ارائه خدمات درمان بستری به این افراد ناکافی دانست.

اعتیاد


دكتر احمد حاجبي درباره مصوب شدن تعرفه‌هاي درمان اعتياد گفت: فعلا تعرفه‌هاي درمان اعتياد مصوب شده است تا پوشش بيمه قرار گيرد. 30ميليارد تومان به‌عنوان اعتبار تعرفه‌هاي درمان اعتياد درنظر گرفته شده است كه اگر تنها بخواهيم اين اعتبار را در بحث خدمات بستري هزينه كنيم، پوشش بسيار كمي خواهيم داشت و مانند چاه بزرگي است كه تمامي اعتبار را به درون خود مي‌برد.

وي افزود: عمدتا بايد اعتباري كه در زمينه بيمه درمان اعتياد اختصاص داده مي‌شود در زمينه خدمات سرپايي اعتياد پوشش بيمه‌اي داشته باشد كه در اين صورت پوشش بيمه‌اي وسيع‌تري خواهيم داشت.

حاجبي با تأكيد بر اينكه از موضوع پوشش بيمه‌اي خدمات بستري براي كودكان، نوجوانان و زنان غافل نخواهيم بود، گفت: وزارت بهداشت با 2رويكرد به اين مسئله نگاه مي‌كند؛ رويكرد اول‌مان اين است كه در فيلد درمان بسته خدمتي براي درمان بيماران رواني شديد هم طراحي كنيم كه جزء بسته‌هاي خدمتي در نظام تحول درمان است. بخشي از اين بسته درمان مربوط به بيماران روانپزشكي و بخشي از آن نيز مربوط به اعتياد است كه در آن درمان بستري اعتياد در كودكان، نوجوانان و زنان ديده شده است.

کد خبر 271700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha