سفیر استرالیا در تهران صبح ۱۹ شهریور با شهردار تهران دیدار کرد.

قالیباف

پال فلي در اين ديدار با ابراز خوشحالي بابت توسعه روابط شهري تهران و كانبرا، آمادگي خود براي توسعه سفارت استراليا در تهران را اعلام كرد. محمدباقر قاليباف نيز در اين ديدار اظهار داشت: تهران و شهرهاي بزرگ استراليا در حوزه‌هاي مختلف مي‌توانند ارتباطات خوبي با يكديگر داشته باشند، از اين‌رو در حوزه‌هاي حمل‌ونقل، محيط‌زيست و مسائل فرهنگي و اجتماعي مي‌توان ارتباطات خوبي بين تهران و سيدني، ملبورن و ساير شهرهاي استراليا برقرار كرد. شهردار تهران تأكيد كرد: مي‌توان مسائل شهري، توسعه‌اي و بحث‌هاي خاص شهروندي را به سرعت پيش برد چرا كه بعضي موضوعات كاملا به مسائل انساني و ارتباطات جهاني بستگي دارد و براي همكاري‌ها در اين زمينه مشكل خاصي وجود نخواهد داشت.

شهردار تهران در ادامه صحبت‌هاي خود با توجه به اظهارات سفير استرالياگفت: در موضوع مذاكرات هسته‌اي نيز اگر 1+ 5مسائل را در چارچوب مقررات دنبال كرده و زياده‌خواهي نكند، ايران نشان داده كه آماده مذاكره جدي است. بنابراين در حوزه‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي مسائل با گفت‌وگوها پيش مي‌رود اما در اين ميان نبايد موضوعات انساني را تحت‌تأثير اين بحث‌ها قرار داد. محمدباقر قاليباف با اشاره به همكاري‌هاي مشترك تهران با شهرهاي مختلف دنيا گفت: در حال حاضر كارهاي كارشناسي ميان تهران و شهرهاي بزرگي همچون پاريس، رم، توكيو، پكن، تورنتو، وين و... در حوزه‌هاي حمل‌ونقل، محيط‌زيست، سرمايه‌گذاري و حوزه‌هاي شهري دنبال مي‌شود و در اين بخش مي‌توان روابط خوبي را نيز با شهرهاي استراليا دنبال كرد.

پال فلي، سفير استراليا نيز در اين ديدار به‌دستاوردهاي تهران در سال‌هاي اخير اشاره كرد و گفت: به‌دليل دستاوردهايي كه شما به‌عنوان شهردار تهران داشته‌ايد تبريك مي‌گويم، چرا كه اداره شهر بزرگي چون تهران كار آساني نيست و دستاوردهايي ازجمله مترو، پارك‌ها و بزرگراه‌هايي كه در اين شهر تاسيس شده، قابل تقدير است. سفير استراليا در ايران تأكيد كرد: تهران شهري بسيار بزرگ، روبه رشد و در حال پيشرفت است و استراليا نيز علاقه‌مند است تا براي نشان دادن روابط خوبي كه بين 2كشور وجود دارد، سفارتخانه خود در تهران را گسترش دهد. پال فلي يادآور شد: اميدوارم بتوان از تجربه مشترك بين شهرهاي 2 كشور استفاده كرد.

کد خبر 271574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha