همشهری آنلاین: دیروز معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور از ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان هواپیمایی برای توقف پروازهای ۲۴ تا ۵ صبح فرودگاه مهرآباد خبر داده بود.

علی یوسفیان

به گزارش همشهری آنلاین؛ در پی اعلام خبر توقف پروازهای شبانه از فرودگاه مهرآباد از تاریخ اول آبان ماه سالجاری ؛ یک کارشناس خطوط پروازی در گفتگو با همشهری آنلاین اظهار داشت: اگر شرکت‌های هواپیمایی داخلی برنامه‌های پروازی خود را از اول آبان ماه به گونه‌ای تنظیم کنند که پروازهای بین ساعت 24 تا 5 صبح در دستور کار پروازشان نباشد؛ با اینهمه، بازهم نمی‌توان از مشکلات رایج آب و هوایی و یا فنی غافل شد.

علی یوسفیان سرشیفت خطوط پروازی هواپیمایی ایر‌تور گفت: توقف برنامه‌های پروازی، طی ساعات 24 تا 5 صبح، برنامه‌ریزی دقیق و فنی و همچنین عزم خاصی می‌طلبد و اگر با همکاری تمام ایرلاین‌های کشور همراه شود این مهم با موفقیت اجرایی خواهد شد.

سرشیفت خطوط پروازی هواپیمایی ایرتور افزود: توقف پروازهای فرودگاه مهرآباد در این ساعات ویژه، باعث کاهش آلودگی صوتی 70 درصدی مناطق اطراف شده و از این منظر رضایت شهروندان محترمی که در این محدوده از تهران زندگی می کنند تا حد زیادی تامین خواهد گردید.

به گفته این کارشناس امور هواپیمایی؛ پیش از این نیز برخی از ایرلاین‌هایی که در فرودگاه مهرآباد دارای پایگاه بودند سعی در چینش و اجرای چنین برنامه‌های پروازی داشتند تا در این ساعات ویژه، مزاحمت کمتری برای ساکنین نزدیک فرودگاه ایجاد گردد.

یوسفیان افزود؛ با اینهمه نمی‌توان در این صنعت، از برخی اتقافات رایج و یا فنی غافل شد. چنانچه اگر پروازی با تاخیر مواجه شود؛ ممکن است به جای ساعت پروازی 10 شب؛ حرکتش به نیمه شب منتقل گردد و این اتفاقی اجتناب ناپذیر در صنعت هواپیمایی در تمام نقاط دنیااست. گاهی ممکن است شرایط آب و هوایی باعث تاخیر در پرواز گردد و در پاره‌ای موارد امور فنی باعث این تاخیر می‌گردند.

این کارشناس در خاتمه اظهار امیدواری کرد با تقویت فنی و ابزاری ناوگان هواپیمایی کشورمان در فرصت باقیمانده تا اول آبان ماه؛ می‌توان از تاخیرهای پروازی حتی المقدور جلوگیری کرد به گونه‌ای که کمتر هواپیمایی مجبور باشد طی ساعت 24 تا 5 صبح از فرودگاه مهرآباد پرواز نماید.

کد خبر 271361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha