مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر بخواهیم جامعه را توسعه دهیم باید مسائل مربوط به زنان را به طور کامل مطالعه کنیم، به همین دلیل مطالعات پیرامون خانواده و زن را باید به شکل عمیق ادامه دهیم.

rabiee

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در مراسم پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه الزهرا (س) و بیستمین سال تاسیس انجمن دانش آموختگان این دانشگاه، افزود: ما برای حمایت از زنان نیاز به سیاستگذاری مطلوب داریم و من این توان را در دانشگاه الزهرا (س) می‌بینم که بتواند در این زمینه وارد عمل شود، در واقع تصور من این است که این دانشگاه ظرفیت‌های زیادی برای پیشبرد سیاستگذاری حساس به جنسیت و طرح واقعیت اجتماعی زنان دارد.

وی اظهار داشت: در مراسم امروز و در جمع دانش آموختگان این دانشگاه سه نسل کنار هم قرار گرفته اند، اجتماع نسلی در چنین برنامه هایی باعث افزایش انباشت تفکر و فهم بهتر مسائل جاری می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از حذف رشته مطالعات زنان در دانشگاه ها، گفت: احساس می کنم عده ای می کوشند واقعیت زن را در جامعه کتمان کنند؛ اما فقدان مطالعات در مورد زن نمی تواند این واقعیت جامعه در حال تحول ایران را انکار کند.

وی افزود: امام راحل (ره) تلاش کردند زن را به طور جدی وارد اجتماع کنند و پررنگ ترین حضور زنان در جامعه ایران را می توانیم در انقلاب اسلامی و پس از آن در دوران جنگ تحمیلی مشاهده کنیم و هم اکنون زنان به شکل وسیعی وارد فعالیت های اجتماعی شده که این امر مطالعات در مورد زنان را اجتناب ناپذیر می کند.

ربیعی گفت: دانشگاه الزهرا (س) باید منادی سیاستگذاری حساس نسبت به جنسیت باشد و با تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی موضوعات اجرایی را پیش ببرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زنان بیشترین کاربران شبکه های اجتماعی نظیر وایبر هستند، افزود: سرعت جهانی فناوریها در حوزه زنان بسیار سریع است که باید در مورد تاثیر تحولات جهانی بر روی تحولات ایران به صورت جدی صحبت شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم جامعه را توسعه دهیم باید مسائل مربوط به زنان را به طور کامل مطالعه کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر در ساختار اجتماعی دچار مشکل هستیم و نوعی گذار ناقص فرهنگی در این زمینه وجود دارد، به همین دلیل مطالعات پیرامون خانواده و زن را باید به شکل عمیق ادامه دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تجرد زنان در ایران افزایش یافته و تمایل زنان مجرد به کار ما را به مطالعه بیشتر در این حوزه سوق می دهد، گفت: باید آمادگی در ساختار اجتماعی برای حمایت از این قشر را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه زنان به عنصر تعیین کننده سبک زندگی بدل شده اند، افزود: زنان تا حد زیادی نوع مصرف، انگیزه های زندگی و الگوهای عمل خانواده و جامعه را تعیین می کنند، الگوهای زیباشناختی و گرایش های زندگی تحت تأثیر زنان قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: من نظریه امکان را مطرح می کنم و می گویم تفکر ایران اسلامی می تواند پیرامون مسائل زنان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد چرا که ما حرکت خطی زن در کشورهای توسعه یافته را دنبال نمی کنیم.

وی با بیان اینکه باید مسئولیت اجتماعی را به جامعه برگردانیم، گفت: نیاز جامعه امروز ایران برای موفقیت براساس دو تدبیر است که این دو تدبیر شامل تدبیر منزل تا تدبیر اجتماعی می شود، خانواده بنیادی ترین نهاد اجتماعی است که دچار تحول شده و باید جنبش های عظیم اجتماعی پدید بیاید تا نهاد خانواده حفظ شود، منظور من بسته شدن اجتماع نیست. بلکه باید با فرهنگ غنی خود پیش برویم.

ربیعی با اشاره به اینکه آستانه تحمل در قبال زندگی مشترک نیز در ایران پایین آمده است، گفت: نیاز به تدبیر بیشتر در مورد نهاد خانواده داریم و باید جامعه را آماده حضور زن کنیم که یک بعد آن در دولت تدبیر و امید و یک بعد آن در دانشگاه شکل می گیرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در ایران دانشگاه ها فارغ التحصیلان خود را به صورت نظام مند دنبال نمی کنند، گفت: توصیه می کنم دانشگاه ها، از دانشجویان فارغ التحصیل خود بی خبر نباشند تا کشور قادر باشد از این سرمایه ها استفاده کند.

وی در این مراسم آمادگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای فعال کردن حوزه کارآفرینی دانشجویان و فارغ التحصیلان و همچنین حوزه مهارت آموزی آنان اعلام کرد.

در پایان این مراسم با حضور ربیعی و مدیرعامل پست از تمبر پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه الزهرا (س) رونمایی شد که یک نسخه از این تمبر در دانشگاه و نسخه دیگر در موزه پست نگهداری می‌شود.

کد خبر 271358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha