همشهری آنلاین: طرح هوشمندسازی سفرهای دریایی در هرمزگان، نیمه شهریورماه جاری با صدور بلیت الکترونیک برای مسافران بندرعباس به مقصد جزایر قشم و هرمز رسماً کلید خورد.

بلیت

به گزارش مانا مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس ضمن اعلام این خبر افزود: مرحله آزمایشی طرح صدور بلیت الکترونیک برای سفرهای دریایی در هرمزگان از تاریخ دوازدهم تیرماه امسال آغاز شد که پس از گذشت دوماه و رفع نقاط ضعف، این طرح پانزدهم شهریورماه در آستانه میلاد امام رضا(ع) رسماً کلید خورد.

سالم شهیدی فاز نخست این طرح را شامل حذف بلیت‌های کاغذی و صدور الکترونیکی بلیت شناورهای دریایی عنوان کرد و افزود: در فازهای بعدی این طرح، امکان خرید اینترنتی بلیت توسط مردم و یا فروش آن در آژانس های ارایه دهنده خدمات گردشگری و مسافرتی فراهم می شود.

شهیدی از مردم خواست تا در زمان حضور در بندر شهید حقانی حتما کارت ملی خود را همراه داشته باشند تا اطلاعات آنها برای صدور بلیت در سامانه ثبت شود.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس اضافه کرد: مسافرین محترم جهت تسریع در روند صدور بلیت الکترونیکی، می توانند اطلاعات شخصی خود را در سامانه Hamdticket.ir.www ثبت کنند تا در زمان حضور در این بندر بلیط آنها با کمترین معطلی صادر شود.

وی هوشمند شدن سفرهای دریایی و ارتقای امنیت این نوع مسافرت ها را از جمله مهمترین مزایای اجرای این طرح دانست و درهمین رابطه خاطرنشان کرد: با ثبت الکترونیکی اطلاعات برای نخستین بار لیست مسافرین(Passenger List) شناورها تا قبل از خروج از بندر تهیه می شود و پوشش بیمه سفرها با سهولت بیشتری صورت می گیرد.

این مقام مسئول حوزه دریایی و بندری با اعلام این مطلب که امکان تجسس و نجات دریایی با مشخص بودن لیست مسافران تا حدی زیادی ارتقا می یابد، گفت: علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ و همچنین کاهش معطلی، با اجرای کامل این طرح نحوه گردش مالی ناشی از ارایه خدمات مسافری در بنادر، شفاف سازی می شود.

وی افزود: استقبال از الکترونیکی شدن بلیط سفرهای دریایی طی همین چند روز اجرای طرح، به حدی بوده که چندین دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در بندرعباس آمادگی خود را برای فروش بلیت شناورها اعلام کرده اند. امیدواریم در آینده با فراهم شدن زیرساخت های فناوری اطلاعات، هماهنگی با مراجع ذیربط و اخذ مجوزهای لازم زمینه فروش اینترنتی بلیت ها نیز فراهم شود و به استانداردهای جهانی نزدیکتر شویم.

شهیدی ساعات کاری بندر شهید حقانی را از 6 صبح تا 22:30 شامگاه هفت روز هفته اعلام کرد و گفت: در آینده ای نزدیک با افتتاح رسمی ترمینال مسافری این بندر، شرایط مناسب تری برای رفاه حال مسافرین دریایی و خدمات دهی به اقشار مختلف مردم فراهم می شود.

وی اضافه کرد: برای رفاه بیشتر حال اقشار مختلف مردم، رانندگان خودروهای برقی موجود بدون نیاز به پیاده شدن مسافرین در این بندر عمليات تهیه بلیت را از یک باجه ویژه برای آنها انجام می دهند.

مدیر بندر شهید حقانی تعداد ناوگان مسافری دریایی متردد در مسیرهای دریایی بندرعباس - قشم و بندرعباس - هرمز را 42 شناور مدرن دارای تجهیزات ناوبری مناسب و ظرفیت این ناوگان را نیز بیش از 4هزار صندلی اعلام کرد و افزود: درآینده ای نزدیک، با اضافه شدن شناورهای جدید این ظرفیت به پنج هزار صندلی افزایش خواهد یافت.

شهیدی یادآور شد: بندر شهید حقانی بندرعباس به عنوان بزرگترین بندر مسافری ایران از 11پست اسکله مدرن برخوردار است که 10 پست آن امکان پهلوگیری همزمان 20 شناور را داراست و یک پست دیگر برای سوختگیری همزمان دو شناور در این بندر وجود دارد.

کد خبر 271323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha