مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: زندگی در اعماق اقیانوس ایده دور از ذهنی نیست و تاکنون الهام‌بخش بسیاری از رمان‌ها، شعرها و فیلم‌ها شده‌است و حتی چندین هتل در سرتاسر جهان نیز اتاق‌هایی را در زیر آب دریا در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

خانه

بر اساس گزارش گيزمگ، اكنون بناي ساختمان‌هاي زيردريايي وارد مرحله‌اي جديد شده و امكان ساخت خانه‌هاي مسكوني در اعماق اقيانوس فراهم‌آمده‌است.

اين خانه‌هاي مجلل از تجهيزاتي مشابه تجهيزات اتاق هتل‌هاي پنج ستاره برخوردارند. اين خانه‌ها با نام تجاري H2OME از دو طبقه 340 متر مربعي فضاي مسكوني مجلل برخوردار است كه در اعماق اقيانوس مدفون شده‌است. دسترسي به اين ساختمان‌ها از طريق اسكله‌اي خصوصي است كه از طريق آسانسوري مركزي يا راه پله‌اي مارپيچي به خانه زيردريايي منتهي مي‌شود.

خانه

نقشه اوليه اين خانه دو طبقه متشكل از دو اتاق خواب با سقفي شيشه‌اي،‌ دو حمام و محوطه پذيرايي در طبقه دوم، و يك اتاق خواب بزرگ، حمام، آشپزخانه، اتاق پذيرايي، كتابخانه و اتاق كار است.

تمامي ديوارهاي طبقه اول اين خانه از صفحات اكريليكي ساخته شده و از اين رو نمايي رو به اقيانوس دارند. مبلمان اين خانه نيز توسط شركتي در دوبي تامين خواهد شد كه تجهيزات هتل‌هاي پنج ستاره را تامين مي‌كند.

خانه

موقعيت اين خانه‌ها توسط مالكان انتخاب خواهد شد خانه‌ها بايد در عمق 10 تا 18 متري از دريا بنا شوند. خانه به بستر وصل مي‌شود تا ساختمان و فشار هوا در آن پايدار باقي بماند. مالكان همچنين مي‌تواند فضاي خارجي خانه خود را با مرجان‌هاي سخت يا نرم تزئين كنند و باغي مرجاني در برابر خانه خود داشته‌باشند.

آب، برق و سيستم فاضلاب اين خانه‌ها به سيستم‌هاي زميني متصل هستند اما در آينده از اين نظر نيز مستقل خواهند‌شد. قيمت هريك از اين خانه‌هاي مجلل درحدود 10 ميليون دلار خواهد بود.

کد خبر 271184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha