شنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبر‌ها حاکی از طرح موضوعات مختلف در خصوص بنزین و سهمیه بندی آن در میان نمایندگان است.

ایرج ندیمی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هیچ عضوی از مجلس به صورت فردی حق تفسیر قانون را ندارد، گفت: در مورد بند (و) تبصره‌ی 13 قانون بودجه (سهمیه‌بندی بنزین) در جلسه  یکشنبه 31 تیر تذکرات پیش از دستور خواهیم داد، و تا قبل از روشن نشدن تکلیف این بند ارائه‌ی طرح‌های دیگر ضرورتی ندارد.

وی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان این خبر تصریح کرد: در صورتی که در قالب تذکرات به جواب مناسب و درخوری نرسیم، طرح استفساریه‌ از این بند را با این پرسش که منظور از بند (و) چیست؟ آیا سهمیه‌ی آزاد بنزین فقط برای خودروهای دولتی است، یا نه؟ که جواب خیر است، ارائه می‌کنیم. هم‌چنین استفساریه دومی خواهیم داشت مبنی بر این که آیا خودروهای دولتی حق استفاده‌ی حتی یک لیتر از بنزین سهمیه‌بندی را دارند؟ که جواب این استفسار نیز خیر است.

ندیمی تاکید کرد: بنابراین ابتد باید تکلیف این دو موضوع روشن شود تا سپس بتوان برای مسایل دیگر چاره‌اندیشی کرد.

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس در پایان اظهار کرد: می‌خواهیم از موضوع و قانونی که خودمان تصویب کرده‌ایم پرده‌برداری کنیم.

از سوی دیگر، یک نماینده‌ مجلس از تهیه یک طرح دو فوریتی جهت الزام دولت برای تعیین نرخ بنزین آزاد خبر داد.

این نماینده مجلس، که ایسنا از افشای نام وی خودداری کرده است، افزود: عده‌ای از نمایندگان درصددند تا با این طرح دولت را ملزم کنند بنزین را با نرخ آزاد عرضه کند.

او گفت:‌ در قانون بودجه سال 86 دولت مجاز شده تا بنزین را با نرخ آزاد عرضه کند اما به دلیل اینکه کلمه «مجاز» آمده است دولت این گونه برداشت کرده که ملزم نیست این کار انجام شود.

وی با بیان این که در همین راستا عده‌ای از نمایندگان می‌خواهند استفساریه از این کلمه و قانون در صحن علنی مجلس مطرح شود تا تفسیر این کلمه مشخص شود،‌گفت: هم‌چنین تعدادی از نمایندگان می‌گویند که بنزین به قیمت تمام شده در جایگاه عرضه سوخت به فروش برسد و تعدادی نیز می‌خواهند که دولت عرضه بنزین را به بخش خصوصی واگذار کند تا این بخش خود واردکننده و عرضه کننده‌ آن باشد.

این نماینده مجلس افزود:‌ البته نمایندگانی هم می‌خواهند تا دولت برای عرضه بنزین آزاد هم سقف تعیین کند یعنی اگر یک خودرو سواری 100 لیتر در ماه دارد بتواند 200 لیتر اضافه‌تر به صورت آزاد مصرف کند.

او در پایان گفت:‌ البته این موارد هنوز به مراحل نهایی نرسیده است و طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

کد خبر 27079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز