همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران در نخسین بازی خود در چارچوب رقابت‌های قهرمانی جهان توانست مقتدرانه ایتالیا را شکست دهد.

والیبال تیم ملی

والیبال قهرمانی جهان - ایران - ایتالیا

به گزارش همشهري آنلاين، تيم ملي ايران در نخستين بازي خود در مسابقات قهرماني جهان در شرايطي مقابل ايتاليا ايستاد كه پيشتر تعدادي از بازيكنان اعلام كرده بودند شايد نتوانند بازي‌هاي سابق خود را تكرار كنند؛ خستگي، مزمن شدن بعضي آسيب‌ديدگي‌ها و اردوهاي بلند مدت عاملي بود كه بازيكنان نگران نتايج خود در اين دوره از بازي‌ها بودند.

اما شاگردان كوايچ در يكي از خونسرد‌ترين بازي‌هاي خود توانستند با نتيجه 3 بر يك از سد ايتالياي مدعي بگذرند. شاگرادن كواچ در سالن والبيال شهر كراكوف لهستان و باز هم با حضور تعدادي از علاقمندان ايراني، بازي را پرنشاط آغاز كردند و توانستند ست نخست را با نتيجه 24 بر 16 از آن خود كنند. ايتاليايي‌ها در يك رقابت تنگاتنگ ست دوم را با نتيجه 25- 23 به سود خود پايان بردند اما در دو ست بعدي اين بازكنان ايران بودند كه با نتايج 25- 21 و 25- 22 بر حريف چيره شدند.

 شاگردان کواچ که در دوره گذشته عنوان نوزدهمی را کسب کرده بودند موفق شدند با اين پيروزي حضور مقتدرانه خود را در اين دوره اعلام كردند.

تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان جهان با تیم‌های ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پرتوریکو و بلژیک در گروه چهارم همگروه است. تیم ملی والیبال ایران فردا (دوشنبه 10 شهريور) استراحت خواهد کرد و روز سه شنبه از ساعت 15:30 در دومین مسابقه خود برابر آمریکا قرار می گیرد.

دور مقدماتی این رقابت‌ها به مدت 9 روز در چهار شهر لهستان پیگیری می‌شود که 24 تیم شرکت کننده در چهار گروه 6 تیمی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. در پایان دور مقدماتی از هر گروه چهار تیم برتر به مرحله دوم صعود می‌کنند.

تیم‌های شرکت کننده پس از پایان دور مقدماتی دو روز استراحت خواهند کرد و رقابت‌های مرحله دوم قهرمانی جهان از چهارشنبه، 19 شهریور در دو گروه E و F پیگیری خواهد شد که به مدت شش روز ادامه خواهد داشت. در این مرحله هشت تیم برتر گروه‌های اول و چهارم گروه E و هشت تیم برتر دو گروه دوم و سوم گروه F را تشکیل می‌دهند. در این مرحله تیم‌های که در مرحله نخست با یکدیگر بازی داشتند، نتیجه همان بازی برایشان محسوب می‌شود. بنابر این تیم‌های صعود کننده در این مرحله تنها چهار بازی خواهند داشت.

در پایان مرحله دوم از هر گروه سه تیم برتر به مرحله سوم صعود می‌کنند تا شش تیم برتر این رقابت را مشخص کنند. این شش تیم نیز مسابقات خود را در دو گروه G و H پیگیری می‌کنند. تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کنند و تیم‌های سوم دو گروه نیز برای مقام‌های پنجم و ششم جهان با یکدیگر در مرحله نیمه نهای مسابقه می‌دهند.

تیم‌های اول و دوم گروه‌های G و H در مرحله نیمه‌نهایی به صورت ضربدری با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا تیم‌های پیروز این مرحله به دیدار نهایی و تیم‌های بازنده به دیدار رده بندی صعود کنند.

کد خبر 270558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha