همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار از مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان از ساعت ۱۹ روز یکشنبه به مصاف بلژیک می رود.

volleyball

 تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود از دور مقدماتی رقابت های قهرمانی جهان والیبال برابر بلژیک به میدان می رود. ملی پوشان ایران که در دو بازی نخست با پیروز مقابل آمریکا و ایتالیا لقب غول کش مسابقات را بدست آورده بودند، در سومین بازی به فرانسه باختند و همه معادلات را بهم زدند.

حالا شاگردان اسلوبودان کواچ خود را برای بازی با بلژیک آماده می کنند. تیمی که سال ها از عرصه مسابقات جهانی دور بوده و انگیزه زیادی برای نمایش توانایی هایش در این دوره دارد. بلژیک پیش از این 3 بر صفر پورتوریکو را شکست داده و مقابل آمریکا هم 3 بر 2 شکست خورده است.

تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان جهان با تیم های ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پرتوریکو و بلژیک در گروه چهارم همگروه است.

آشنایی با بلژیک، تیمی با یک نسل طلایی

والیبال بلژیک بعد از 32 سال به سابقات والیبال قهرمانی مردان جهان راه یافته است. تیم ملی والیبال بلژیک تا کنون تنها در هفت دوره رقابت های قهرمانی جهان شرکت کرده است که بهترین عنوان کسب شده این تیم در مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان به سال 1970 بر می گردد که این تیم رتبه هشتم جهان را به دست آورد.

بلژیک تا سال 2014 حضور در لیگ جهانی والیبال را نیز تجربه نکرده بود و در سال 2014 که رقابت های لیگ جهانی در سه سطح برگزار شد، بلژیک نیز در لیگ جهانی حضور داشت.

بلژیک در سال 2013 قهرمان مسابقات والیبال مردان اروپا شد و مدال طلای این رقابت ها را از آن خود کرد. به نوعی بازیکنان فعلی تیم بلژیک نسل طلایی والیبال این کشور را تشکیل می دهند. آن ها انگیزه زیادی دارند که در مسابقات جهانی والیبال بار دیگر توانایی های خود را ثابت و از اعتبار قهرمانی در مسابقات اروپایی دفاع کنند.

تیم ملی والیبال ایران، غیرقابل پیش بینی

تیم ملی والیبال ایران در دو بازی نخست خود از مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان، دو پیروزی ارزشمند برابر تیم های مدعی ایتالیا و آمریکا بدست آورد و با این برد ها غول کش مسابقات لقب گرفت.اما نمایش ضعیف شاگردان کواچ و باخت به فرانسه همه معادلات را به هم زد. تا اینجا تیم ایران غیر قابل پیش بینی ترین نتایج را رقم زده است. روی کاغذ شانس ایران از بلژیک بسیار بیشتر است. باید دید در میدان مسابقه کدام یک از دو تیم بهتر کار می کنند.

بعد از کسب مقام چهارمی در لیگ جهانی 2014، بسیاری از قدرت های جهان حساب ویژه ای روی والیبال ایران باز کردند. البته تیم ملی والیبال ایران هنوز در عرصه جهانی بسیار نوپاست و همچنان به دنبال کسب نخستین مدال جهانی خود است. تمام افتخارات والیبال ایران به دو قهرمانی در آسیا و نایب قهرمانی در بازی های آسیایی خلاصه می شود. اگرچه تیم ملی والیبال ایران در سال های گذشته پیروزی های خوبی را برابر همه قدرت ها به جز روسیه بدست آورده اما هنوز نتوانسته در عرصه جهانی مدال بگیرد.

روی کاغذ ایتالیا، آمریکا، ایران و فرانسه چهار تیمی هستند که می‌توانند بدون دردسر از گروه صعود کنند. چرا که تیم‌های پورتوریکو و بلژیک توان رویارویی با این چهار تیم را ندارند، هر چند بلژیک در بازی نخست برابر آمریکا چهره خوبی از خود نشان داد اما در مجموع پیش‌بینی می‌شود ایران، ایتالیا، آمریکا، فرانسه و چهار تیم نخست گروه اول که به احتمال زیاد لهستان، آرژانتین، صربستان و استرالیا خواهند بود در یک گروه هشت تیمی قرار بگیرند.

سعید معروف، مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، سامان فائزی، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد ظریف، عبدالرضا علیزاده، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، مجتبی میرزا جانپور، میلاد عبادی پور 14 بازیکن ایران در این دوره از مسابقات جهانی هستند. اسلوبودان کواچ(سرمربی)، چورا، رحمان محمدی راد(مربی) و امیرخوشخبر(سرپرست) و سیامک افروزی(پزشک) به همراه نوید مشجری(آنالیزور) کادر فنی تیم ملی را در این دوره تشکیل می دهند.

کارنامه تیم والیبال بلژیک در مسابقات جهانی والیبال:

1949: نهم

1952: بلژیک حضور نداشت

1956: هفدهم

1960: بلژیک حضور نداشت

1962: بیستم

1966: چهاردهم

1970: هشتم

1974: یازدهم

1978: هجدهم

1982: بلژیک حضور نداشت

1986: بلژیک حضور نداشت

1990: بلژیک حضور نداشت

1994: بلژیک حضور نداشت

1998: بلژیک حضور نداشت

2002: بلژیک حضور نداشت

2006: بلژیک حضور نداشت

2010: بلژیک حضور نداشت

برنامه ادامه مسابقات جهانی والیبال:

جمعه چهاردهم شهریورماه:

استراحت تیم ها

شنبه پانزدهم شهریورماه:

ساعت 15:30، آمریکا - فرانسه

ساعت 19، بلژیک - ایران

ساعت 22:45، پورتوریکو - ایتالیا

یکشنبه شانزدهم شهریورماه:

ساعت 15:30، فرانسه - بلژیک

ساعت 19، ایران - پورتوریکو

ساعت 22:45، ایتالیا - آمریکا

کد خبر 270942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha