معاون شهردار تهران گفت: طرح تکریم بانوان به‌نحوی که از سوی برخی رسانه‌ها تحریف و تقطیع شده، نیست بلکه در چارچوب تکریم نظام خانواده و فعالیت بانوان در شهرداری اجرا شده است و هرگز به‌معنای دیوارکشی و تفکیک جنسیتی نمی‌باشد.

women

محمدعلي عفتي دارياني معاون منابع انساني شهردار تهران در گفت‌وگو با همشهري اظهار داشت: شهردار تهران در سخنراني خود پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه صراحتاً اعلام كردند كه مخالف تفكيك جنسيتي هستند و اين طرح تكريم بانوان در شهرداري هرگز به‌معناي ديواركشي و تفكيك جنسيتي نيست. ايشان اين نكته را 40روز پيش اعلام كردند و بارها نيز درباره آن سخن گفتند اما كساني كه مغرضانه و براساس منافع خود موضوعات را مي‌بينند و تحليل مي‌كنند حالا دوباره روي اين موضوع متمركز شده‌اند و به شيوه‌اي سعي دارند القا كنند كه شهردار تهران برخلاف سخنان و طرح قبلي خود اكنون به مخالفت با تفكيك جنسيتي پرداخته است.

اين مقام شهرداري اضافه كرد: شهردار تهران از ابتدا با طرح تفكيك جنسيتي مخالف بوده است و هيچگاه به‌دنبال ديواركشي و جداسازي نبوده و طرح تكريم بانوان نيز كه به خواست خود بانوان آغاز شده، براساس حضور عفيفانه و نجيبانه و در راستاي حفظ نظام خانواده و آسايش شغلي بانوان است و بارها از طرف بانوان شاغل در شهرداري تهران مورد قدرداني قرار گرفته است.
معاون منابع انساني شهرداري تهران افزود: عده‌اي در خارج و داخل اصرار دارند كه بر اين طرح برچسب و انگ ديواركشي و تفكيك جنسيتي بچسبانند و بعد آن را از زمره اقدامات متحجرانه و ضدحقوق انساني تلقي كنند.

اگر چه اهداف اين عده از اين طراحي روشن است و هيچ توضيح و تشريحي آنها را قانع نمي‌كند. اما مردم فهيم ما آگاه هستند كه چه اتفاقي در شهرداري تهران افتاده است و اسير اين جوسازي‌ها نخواهند شد كما اينكه نظرسنجي مردمي مركز افكارسنجي وابسته به دانشگاه تهران ثابت كرد قريب 77درصد از مردم از اجراي طرح تكريم بانوان در شهرداري رضايت دارند و از آن حمايت مي‌كنند. دارياني تصريح كرد: اينكه در مجموعه‌هايي كه اين امكان وجود دارد تا اتاق خانم‌ها از آقايان جدا باشد و لطمه‌اي به‌كار آنها وارد نمي‌شود و بلكه اتفاقا خواست و مطالبه تمامي همكاران اعم از آقايان و بانوان محترم نيز بوده هيچگاه معني ديواركشي و تفكيك جنسيتي نمي‌دهد.معاون منابع انساني شهرداري تهران تأكيد كرد:

حمله اين روزهاي برخي رسانه‌ها به شهردار محترم از آن روست كه تلاش مي‌كنند با مخدوش كردن اين طرح ايشان را از اجراي آن منصرف كنند و با ارائه تصوير اغراق‌آميز و كاريكاتوري، حاميان ايشان را نيز بترسانند درحالي‌كه تصميم ايشان براي گسترش و اجراي دقيق و كامل اين طرح قطعي است و هيچ‌گونه حمله و جوسازي نمي‌تواند در تصميم ايشان خللي وارد كند.

کد خبر 270355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha