نماینده وزارت کشور در سی و پنجمین نشست کمیسیون حجاب و عفاف شهرداری، از ابتکار و جدیت شهرداری تهران برای اجرای دستورالعمل ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تقدیر و اعلام رضایت کرد.

شهرداری تهران

حجت‌الاسلام والمسلمين ميثم امرودي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران در اين نشست با اشاره به تكريم جايگاه بانوان در شهرداري تهران گفت: هم‌اكنون حدود 500نفر از بانوان در مسئوليت‌هاي رده بالاي شهرداري تهران مشغول فعاليت هستند.

وي اقدام شهرداري تهران در اجراي دستورالعمل وزارت كشور را در راستاي جلوگيري از اختلاط زن و مرد در محيط اداري دانست و افزود: زنان براي بهتر انجام‌دادن كار خود به يك محيط كاملا آرام و مناسب نياز دارند كه نخستين مدافعان اين طرح نيز خود بانوان شاغل شهرداري هستند كه با ارسال طومارهايي رضايت خود را از اجراي اين طرح اعلام كرده‌اند. وي گفت: فروش چادر با تخفيف در همه بوستان‌ها از روز ولادت امام حسن(ع) تا عيد فطر به‌عنوان يك نمونه از اقدامات از سوي شهرداري تهران در جهت ترويج فرهنگ حجاب و عفاف انجام شده است.

در ادامه، محمد رسولي، رئيس هيأت بازرسي وزارت كشور از شهرداري تهران در حوزه حجاب و عفاف نيز طي سخناني از اقدام جهادي شهرداري تهران در اجراي ابلاغيه اين وزارتخانه در راستاي ترويج فرهنگ حجاب و عفاف قدرداني و اعلام رضايت كرد و افزود: دكتر قاليباف در اجراي ابلاغيه وزارت كشور با موضوع ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در مجموعه شهرداري تهران پيشرو شد تا ان‌شاء‌الله شاهد الگوسازي ساير دستگاه‌ها و نهادها نيز در اين زمينه باشيم.

وي با اشاره به قانون گسترش فرهنگ حجاب و عفاف مصوب 13دي‌ماه 1384 شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي گفت: براساس اين قانون، وظايفي براي دستگاه‌ها و سازمان‌هاي دولتي در راستاي گسترش فرهنگ حجاب و عفاف براي 3دسته شامل كاركنان دستگاه‌ها، مراجعين به دستگاه‌ها و سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي و خانواده كاركنان دستگاه‌ها، تعيين و ابلاغ شد تا براساس فرهنگسازي‌، برآيند اجراي اين قانون تمام جامعه را تحت پوشش قرار دهد.

وي با اعلام اينكه براي برخي دستگاه‌ها نيز ازجمله شهرداري تهران علاوه بر ابلاغ برنامه‌هاي عمومي، برنامه‌هاي اختصاصي نيز در ترويج فرهنگ حجاب و عفاف تعيين شده است، افزود: شهر تهران به‌عنوان ‌ام‌القراي نظام اسلامي محسوب مي‌شود و ميزان تأثير پايتخت در كشور انكارناپذير است. نماينده وزارت كشور شهامت شهردار تهران در اجراي دستورالعمل ترويج فرهنگ حجاب و عفاف را ستود.

کد خبر 269272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha