جمعه ۲۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیجان مشتاقان هری پاتر با نزدیک شدن به ساعت 23:01 به وقت گرینویچ جمعه 20 جولای (29 تیر) زمان آغاز فروش آخرین جلد این رشته کتاب‌ها به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در حالی که چندساعتی بیشتر به انتشار کتاب "هری پاتر و قدیسان مرگ" باقی نمانده است، در اغلب نقاط دنیا در بیرون کتاب‌فروشی‌ها  صف تشکیل شده است و انتظار می‌رود کتاب به فروشی رکوردشکن دست یابد.

خود رولینگ هم به  اشتیاق طرفداران کتاب دامن زده و در وب‌سایت خود می‌نویسد: "تا چند ساعت دیگر آنچه بر سر هری، ران، هرمیون و سایرین خواهد آمد، در ماجرای نهایی خواهید دید."

هیجان ناشی این رویداد باعث شده است که کتابفروشان  در آخرین دقایق به جنگ قیمت‌ها بپردازند تا بتوانند سهم بزرگتری از از این بازار وسیع را به خود اختصاص دهند.

در انگلیس وطن پاتر جادوگر و صحنه ماجراهای او؛ آغاز فروش کتاب یک دقیقه پس از نیمه شب شروع خواهد شد. در کشورهای آسیایی مهمانی‌های شبانه و سفرهای با قطار‌های سبک "هاگوارتس اکسپرس" از جمله صدها رویدادی است که برای این شب برنامه‌ریزی شده است.

علیرغم همه تلاش‌ها ماجرای هفتمین کتاب تا حدودی لو رفته است.

یک توزیع‌کننده  آمریکایی صدها نسخه از کتاب را قبل از زمان مقرر انتشار در آمریکا، کانادا و مکزیک که در نیمه‌شب به وقت محلی و دیرتر از سایر نقاط جهان صورت می‌گیرد، برای خوانندگان ارسال کرده است.

نیویورک تایمز بر مبنای نسخه فروخته شده در پنج‌شنبه در این شهر افشا کرد که دست کم  پنج شخصیت داستان در این کتاب می‌میرند، اما نگفت کدامیک از آنها.

در شماری از کشورهای دیگر نیز ماجرای کتاب لو رفته است، به طوری که در روزنامه‌ها در فرانسه، ایتالیا، اتریش و جمهوری چک شرنوشت شخصیت‌های اصلی را با چاپ خلاصه پی‌گفتار کتاب آشکار کردند- البته برخی از آنها  این تکه را سرو ته چاپ کرده‌اند، تا لذت خواندن کتاب برای خوانندگانی که عجله‌ای برای دانستن سرنوشت شخصیت‌ها ندارند، ضایع نشود.

از 6 کتاب پاتر تا به حال در سراسر دنیا بیش از 325 میلیون نسخه به فروش رسیده و این کتاب به 64 زبان ترجمه شده است.

کد خبر 27028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز