یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع خبری فرانسه روز یکشنبه نوشتند: اعلام خبر کاهش محبوبیت فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه، این بار با انتقاد وزرا از سیاست‌های اقتصادی وی همراه شد.

افزایش نارضایتی مردم فرانسه از اولاند

به گزارش ايرنا، رسانه‌های فرانسوی در حالی از ادامه روند کاهش محبوبیت اولاند در میان فرانسویان خبر می‌دهند که سیاست‌های او به ویژه در حوزه اقتصادی با انتقادات جدی دو وزیر مواجه شده است.

نتایج نظرسنجی موسسه ایفوپ که روز یکشنبه در هفته نامه فرانسوی ژورنال دو دیمانش منتشر شد، میزان رضایت مردم از عملکرد اولاند را تنها 17 درصد عنوان کرد.

این نظرسنجی همچنین از کاهش 9 پله ای محبوبیت مانوئل والس نخست وزیر فرانسه، حکایت داشت. به این ترتیب، میزان محبوبیت وی از 45 درصد در ماه ژوئیه به 36 درصد در ماه جاری میلادی رسیده است.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه از انتقاد بنوآ آمون وزیر آموزش ملی فرانسه از سیاست اقتصادی و بودجه ای رییس جمهوری و نخست وزیر فرانسه خبر داد.

امون در گفت وگو با روزنامه فرانسوی لو پاریزین اعلام کرد: وجود تقاضا شرط لازم برای موفقیت سیاست عرضه است که فرانسه از دو سال پیش در حال اجرای آن است.

وی افزود: اگر مردم درآمد کافی نداشته باشند نمی توان چیزی به آنان فروخت.

این وزیر فرانسوی همچنین به شدت از سیاست های اقتصادی آلمان که به اتحادیه اروپا تحمیل می شود، انتقاد کرد. این در حالی است که روز شنبهˈ آرنو مونتبورگ وزیر اقتصاد فرانسه نیز در اظهاراتی با انتقاد از سیاست اعمالی آلمان و پذیرش آن از سوی فرانسه، اعلام کرد: باید دیدگاه خودمان را اعلام کنیم. آلمان در تنگنای سیاست ریاضت اقتصادی که به همه کشورهای اروپا تحمیل شده، گرفتار شده است.

وی همچنین تغییر در ساست های اقتصادی دولت را خواستار شد.

این در حالی است که دولت فرانسه باناکامی در تحقق اهداف اقتصادی، پیش بینی خود را از رشد اقتصادی در سال 2014 میلادی از یک درصد به 5 دهم درصد کاهش داده و با اعلام کسری بودجه ای برابر چهار درصد تولید ناخالص داخلی، به شکست در برنامه اقتصادی برای رساندن این میزان به 3.8 درصد اذعان کرده است.

کد خبر 269865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha