همشهری آنلاین: تظاهرات اعتراضی کارکنان راه آهن فرانسه به درگیری با پلیس پاریس و شلیک گاز اشک آور و همچنین دستگیری تعدادی از معترضان منجر شد.

http://www.hamshahrionline.ir/details/۳۶۷۹۶

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از پاریس، بعد از یک هفته اعتصاب کارکنان راه آهن در فرانسه که رفت و آمد را با مشکل مواجه کرده و گردشگران را مستاصل ساخته است، پلیس عصر روز سه شنبه با معترضان درگیر شد.

صدها تن از کارکنان راه آهن روز سه شنبه تظاهراتی را نزدیک به مجلس ملی فرانسه در حالی برگزار کردند که پرچم های قرمز اتحادیه های کارگری را به نشانه مخالفت با لایحه اصلاحات قوانین کار در این مجلس در دست داشتند.

معترضان مانع از رفت و آمد خودروها شده و سعی می کردند با عبور از سپر انسانی نیروهای پلیس به ساختمان مجلس نزدیک شوند و این حالی بود که سنگ و بطری به سوی نیروهای پلیس پرتاب می کردند. نیروهای پلیس نیز با شلیک گاز اشک آور و ضرب و شتم تظاهرکنندگان با باتوم به این اقدامات پاسخ داده و تعدادی را دستگیر کردند. سپس معترضان به سوی ایستگاه های راه آهن حرکت کرده و در ایستگاه شلوغ ˈماپارناسˈ لاستیک های فرسوده را آتش زدند.

چهار اتحادیه کارکنان راه آهن در فرانسه در اعتراض به اصلاحات پیشنهادی مسئولان راه آهن این کشور برای کاهش بدهی حمل و نقل ریلی از عصر سه شنبه گذشته (20 خرداد/10 ژوئن) اعتصاب خود را آغاز کردند. قرار بود این لایحه روز گذشته در پارلمان به بحث گذاشته شود. معترضان در حالی اصلاحات پیشنهادی در این لایحه را مغایر منافع کارمندان و کارکنان راه آهن می دانند که دولت فرانسه معتقد است، این طرح به کاهش بدهی شرکت راه آهن که حدود 44 میلیارد یورو است، کمک خواهد کرد.

اعتصاب کارکنان راه آهن چهارشنبه گذشته آغاز شد و در حالیکه جمعی از آنها هنوز بعد از یک هفته به اعتصاب ادامه می دهند، باعث اختلال در رفت و آمد قطارها در سراسر فرانسه شده است. حرکت یک سوم از قطارها روز سه شنبه لغو شد، بر اساس گزارشهای رسیده اعتصاب بر خطوط بین المللی مانند خط آهن لندن به پاریس تاثیری نداشته اما مشکلاتی برای گردشگران بین المللی پدید آورده است که از خطوط راه آهن به مقصد فرودگاه ˈشارل دوگلˈ پاریس استفاده می کنند.

تظاهرات اعتراضی کارکنان شرکت راه آهن فرانسه در حالی روز گذشته به درگیری با ماموران پلیس منجر شد که ˈمانوئل والسˈ نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه (16 ژوئن/26 خرداد) از معترضان خواسته بود تا به ˈجنبشی که کسی معنای آن را نمی فهمدˈ پایان دهند.

کد خبر 263015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha