دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خانم آن ایدالگو نامزد حزب حاکم سوسیالیست با پیروزی برˈناتالی کوسیوسکو موریزهˈ نامزد حزب راستگرایˈاتحاد جنبش مردمیˈ به عنوان شهردار پاریس انتخاب شد.

به گزارش شبکه خبری ˈیورورنیوزˈ در دور دوم انتخابات شوراها که یکشنبه در فرانسه برگزار شد، خانم ایدالگو موفق شد رقیب راستگرای خود را شکست داده و به مقام شهرداری پاریس برسد.

ایدالگو نخستین زن شهردار پاریس محسوب می‌شود. با انتخاب وی شهرداری فرانسه پس از 13 سال همچنان در دست سوسیالیست‌ها باقی ماند.

در دور نخست انتخاب شهردار پاریس که یکی از مهمترین شهرداری‌ها محسوب می‌شود، موریزه با کسب 35.6 درصد آرا از آن ایدالگو(34.4 درصد) رقیب سوسیالیست خود پیشی گرفته بود.

این امر سوسیالیست‌ها را به تکاپو واداشت تا بر پایه مشترکات خود با احزاب سبز که در مرحله اول در پاریس 8،86 درصد آرا را کسب کردند، ائتلافی تشکیل دهند تا پیروز انتخابات پاریس باشند.

این در حالی است که انتخابات شوراها با غیبت بی سابقه 38 درصدی واجدین شرایط به صحنه شکست سنگین برای حزب حاکم سوسیالیست بدل شد.

رسانه‌های فرانسوی پیروز بزرگ انتخابات شوراها را حزب افراطیˈجبهه ملیˈ معرفی می‌کنند که چرا که نامزدهای این حزب دست کم در9 شهر به پیروزی رسیدند.

انتخابات شوراهای شهر در36هزار شهر، شهرستان و روستای فرانسه برگزار شد و از آنجا که عملکرد دو حزب اصلی راست و سوسیالیست فرانسه طی این سال‌ها نا امید کننده بوده، جبهه ملی فرانسه توانست نتایج قابل توجهی در این انتخابات کسب کند.

کد خبر 254283
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز