همشهری آنلاین: در پی افشای تقلب در مسابقات تلفنی بی‌بی‌سی، تعدادی از کارمندان رده بالای این سازمان از کار معلق شدند.

همچنین بی‌بی‌سی در پی ماجرای رسوایی برنامه های تلویزیونی که با افشای تقلبی در برنامه "پیتر آبی" شروع شد، کلیه مسابقات تلفنی تلویزیون را تا اطلاع ثانوی لغو کرده است.

همزمان هیات امنای بی‌بی‌سی به مارک تامسون، مدیرعامل بی‌بی‌سی رای اعتماد داده است. سر مایکل لیونز، رئیس این هیات، اعلام کرده است که تامسون "بهترین فرد برای رهبری تغییرات" است و "مطمئن است که او این کار را انجام خواهد داد."

ماجرا از آنجا آغاز شد که مشخص شد در برنامه "پیتر آبی"، یکی از برنامه های مخصوص کودکان در تلویزیون بی بی سی، یکی از کسانی که به عنوان بیننده با برنامه تماس گرفت، در واقع بیننده برنامه نبوده است.

در آن زمان خطوط تلفن به دلیل اشکالات فنی قطع شده بود و تولیدکنندگان برنامه از کودکی که در استودیو بود، خواستند وانمود کند بیننده ای است که با برنامه تماس گرفته است.

بعد از افشای این ماجرا، تحقیقات گسترده ای درباره دیگر برنامه هایی که تلفن هایی از بینندگان پخش می کنند، انجام شد.

یکی از برنامه های رایج در تلویزیون های انگلیس مسابقات تلفنی است. در این مسابقات هر کدام از شرکت کنندگان که با برنامه تماس می گیرند به طور خودکار مبلغی به حساب برنامه ریخته می شود.

در تحقیقات انجام شده مشخص شد که در این مسابقات اعمال خلاف مقرراتی انجام شده است.

مثلا مشخص شد در یکی از مسابقات تلفنی، در حالی که برنده مسابقه تعیین شده بود، مجری برنامه کماکان از بینندگان می خواست که با برنامه تماس بگیرند. یا در یکی از موارد دیگر، برنده مسابقه، یکی از اعضای تیم تولید برنامه بوده است.

اتحادیه ملی روزنامه نگاران انگلیس کمبود نیرو و قراردادهای کوتاه مدت را دلیل این اتفاقات دانسته است.

کد خبر 26980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز