همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی پایتخت آخرین جزئیات کشف گلوله‌های مستهلک در تهران را تشریح کرد. در پی ریزش چاه در یک ساختمان قدیمی در خیابان شهید فکوری تهران مقادیر قابل توجهی مهمات مستهلک در این مکان پیدا شده بود.

sajedi

سردار حسین ساجدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در تشریح آخرین اخبار مربوط به کشف گلوله‌های مستهلک در خیابان فکوری تهران گفت: بررسی‌های کارشناسان نشان داده که این مهمات متعلق به سال 1935 یعنی 79 سال پیش است.

وی با بیان اینکه تاکنون 20 گلوله مرمی و 44 گلوله توپ از این محل کشف شده است، گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده و همچنین نوع گلوله‌های مستهلک احتمال می‌رود این منطقه زاغه مهمات در جنگ جهانی دوم بوده است اما همچنان بررسی‌ها برای کشف چرایی و همچنین یافتن گلوله‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

  • سابقه موضوع:

معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران گفته بود: در پی ریزش چاه در یک ساختمان قدیمی در خیابان شهید فکوری مقادیر قابل توجهی مهمات مستهلک در این مکان پیدا شد.

علی اصغر ناصربخت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به بیان توضیحاتی درباره اخبار ضدونقیض درباره پیدا شدن مهمات در خیابان شهید فکوری پرداخت و اظهار کرد: در این خیابان یک ساختمان قدیمی در حال بازسازی بود که چاه این ساختمان ریزش کرده است. وقتی اقدامات لازم در این راستا انجام می‌شود و فرد مقنی وارد چاه می‌شود به مهمات مستهلک‌ مثل گلوله خمپاره که مربوط به حدود سی سال پیش است برخورد می‌کند.

وی با بیان این‌که «صاحب این ساختمان در محل موردشناسایی نیست» گفت: این مهمات در محل چاه پنهان بوده و به صورت غیرمجاز نگهداری می‌شده است.

وی با بیان این‌که «صددرصد انفجاری رخ نداده است» و با تاکید بر این‌که «به هیچ کس آسیبی نرسیده و همه چیز تحت کنترل است» اظهار کرد: یک تیم تخصصی درحال انجام فعالیت خود در محل هستند و ان‌شاءالله هیچ حادثه‌ای رخ نخواهد داد.

ناصربخت همچنین عنوان کرد که جای هیچ نگرانی وجود ندارد و هیچ مساله‌ای پیش نخواهد آمد.

وی یادآور شد: خانه‌های اطراف این ساختمان برای این‌که کار انتقال مهمات با ضریب اطمینان بالا انجام شود، تخلیه شده‌اند.

کد خبر 269534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha