چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

احمد افشار: دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ویدئویی یاس اول تا ششم شهریور در شهرستان آمل برگزار می‌شود و چند شهر دیگر استان مازندران و سینما فلسطین تهران هم میزبان فیلم‌های این دوره خواهند بود.

جشنواره یاس

به‌گزارش همشهري، حسين مسافر آستانه مديرعامل مؤسسه رسانه‌هاي تصويري و دبير جشنواره ياس ديروز در نشستي خبري از افزوده شدن 3بخش پويانمايي، اقلام تبليغي و طرح و ايده فيلمنامه به اين دوره خبر داد. وي درباره اهداف برگزاري جشنواره ياس به خبرنگار همشهري گفت: «فيلم‌هاي ويدئويي و شبكه نمايش‌خانگي حساسيتي خاص دارند و به لحاظ فرهنگي و اقتصادي داراي اهميت هستند چون با سطح وسيع‌تري از مردم ارتباط دارند. ضمن اينكه كشف استعدادها از ديگر ضرورت‌هاي برگزاري چنين جشنواره‌هايي است.»

به‌گفته مسافر‌آستانه، جشنواره‌ ياس در اولويت فرهنگي مؤسسه رسانه‌هاي تصويري قرار دارد چون تنها جشنواره‌اي است كه به نمايش و رقابت آثار ويدئويي اختصاص يافته است. در‌واقع، اهميت فيلم‌هاي ويدئويي به لحاظ گستردگي و دربر‌گيري در ميان مردم و خانه‌ها از ساير گونه‌هاي فيلم در ايران بالاتر است. نمايش خانگي بيش از سينما مخاطب‌عام دارد و بايد جايي براي ارزيابي آثار اين حوزه وجود داشته باشد كه آن جشنواره ياس است. اين جشنواره در واقع نبض كنترل‌كننده كيفيت آثار ويدئويي است.

مديرعامل مؤسسه رسانه‌هاي تصويري با اشاره به سياست تمركززدايي سازمان سينمايي افزود: «با توجه به اين سياستگذاري‌ها و همكاري استانداري مازندران و در راستاي اينكه بتوانيم مخاطبان بيشتري در تمام استان‌ها با محصولات فرهنگي داشته باشيم و جوانان شهرستاني امكان حضور و توليد داشته باشند، جشنواره ياس را در مازندران برگزار مي‌كنيم.»

در مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم‌هاي ويدئويي ياس بزرگداشت 3 بازيگر و هنرمند عرصه سينما و تلويزيون برگزار مي‌شود كه عبارتند از: سعيد پورصميمي، چنگيز جليلوند و فاطمه گودرزي. در نشست خبري مسافرآستانه، نامزدهاي بخش پويانمايي، پوستر، عكس و آنونس فيلم و بخش طرح و ايده فيلمنامه هم اعلام شد.

 

کد خبر 269409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha