مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

میترا شکری: ورود به پنجمین جشنواره زنان و تولید ملی هم عجیب است و هم جالب و البته هیجان‌انگیز؛ آنقدر هیجان‌انگیز که قطعا برای رفتن به آنجا نیاز به یکسری توضیحات و راهنمایی‌ دارید. قصد ما این است در این گزارش این اطلاعات را در اختیارتان قرار بدهیم.

جشنواره نمایشگاه خرید

 بعد از خواندن اين گزارش اگر جزو كساني بوديد كه تصميم گرفتيد به جشنواره برويد، يقين بدانيد مي‌توانيد يك روز خوب، خوش، سرتاسر خنده و شادي را با اعضاي خانواده داشته باشيد. پس با ما وارد سالن‌هاي جشنواره شويد و به غرفه‌ها سرك بكشيد.

  • از خاكريزها بگذريد

زماني كه به ورودي بوستان گفت‌وگو مي‌رسيد با صحنه‌اي مواجه مي‌شويد كه ممكن است شما را در درست يا غلط بودن آدرس دچار ترديد كند اما مردد نشويد و به راه‌تان ادامه بدهيد تا به ورودي گلستان برسيد. اين خاكريزهايي كه سر راه‌تان قرار گرفته‌اند به‌دليل ديگري آنجا هستند. تعجب ندارد، هفته دفاع‌مقدس است و بوستان گلستان هم جزو مكان‌هايي است كه براي گراميداشت اين هفته انتخاب شده و بچه‌هاي بسيج مشغول تزئين آنجا هستند. هر دو طرف مسيري كه به سمت گلستان ختم مي‌شود پر از سنگرهايي است كه با گوني‌هاي پر از خاك ساخته شده‌اند و هر طرف چند نخل به چشم مي‌خورد. اسلحه‌هاي واقعي، خاكريزهاي كنار هم و هر آن چيزي كه از اين مكان جايي شبيه به ميدان جنگ مي‌سازد در آنجا موجود است.

  • خوشامدگويي با صداي موزيك

زماني‌كه از خاكريز گذشتيد صداي موسيقي دلنشيني به شما مي‌گويد كه به محل برگزاري جشنواره هيجان‌انگيز زنان و توليد ملي كه بعدا بيشتر درباره‌اش خواهيم گفت، نزديك مي‌شويد. پله‌هايي كه سمت چپ‌تان وجود دارد را بالا برويد و از نخستين در سمت چپ وارد سالن شويد. خيلي خوش آمديد! اينجا محل برگزاري پنجمين جشنواره زنان و توليد ملي است؛ جايي كه به همت شهرداري تهران، كارآفرينان، چند برند مطرح و البته زنان سرپرست خانوار برپا شده است. در اين گرماي تابستان كه نزديك شدن به مهر هم چيزي از گرماي آن كم نكرده است، وارد شدن به محيطي مطبوع و خنك همه خستگي‌تان را از بين مي‌برد.

  • دسترسي راحت به همراه پاكيزگي و تهويه مناسب

رفتن به مراكز خريد گاهي اوقات مشكلاتي دارد كه ممكن است خريد را به بدترين كار ممكن بدل كند اما زماني‌كه مشكلاتي مثل دسترسي سخت، نبود پاركينگ و... وجود نداشته باشد، مي‌توان از خريد كمال بهره را برد. بوستان گفت‌وگو يكي از آن مكان‌هايي است كه از هر گوشه تهران مي‌توان با خودروي شخصي و اتوبوس‌هاي تندرو به آن رسيد. البته لازم است بدانيد كه براي شما پاركينگ هم درنظر گرفته شده است تا بتوانيد بدون دغدغه خريد كنيد. خريد در فضايي كه پاكيزه است و گرماي آزار دهنده‌اي ندارد، براي هر خريداري از امتيازات مثبت به‌حساب مي‌آيد. شركت در جشنواره زنان و توليد ملي هم تمام اين مزايا را يكجا براي شما دارد. روي سنگ‌هاي يكدست سفيد و تميز سالن قدم بزنيد و تمام اقلامي كه لازم داريد را در سبد خريد خودتان جاي دهيد. هيجان‌هاي خريد از جشنواره تازه شروع شده است، كمي صبور باشيد و با ما همراه شويد.

  • مامان‌ها با فراغ بال خريد كنند

يكي از مشكلاتي كه خانم‌ها در زمان خريد دارند اين است كه بايد يك دست و جفت چشم‌شان به فرزندشان باشد. حالا شما فكرش را بكنيد كه در يك مركز خريد باشيد و يك نفر به شكل تمام وقت از بچه شما نگهداري كند؛ چه حسي پيدا مي‌كنيد؟ اگر با خواندن اين جمله لبخندي روي لب شما نقش بست و با خودتان گفتيد:«كاش مي‌شد» بايد بگوييم كه در اين جشنواره رؤياي دوست داشتني شما به حقيقت مي‌پيوندد. زماني‌كه وارد سالن مي‌شويد غرفه‌هايي هستند كه در تمام اطراف آن دختر و پسرهاي قد و نيم قد مشغول بازي هستند؛ عده‌اي نقاشي مي‌كشند، عده‌اي ديگر دومينو مي‌چينند و بعضي‌ها مشغول خانه‌سازي هستند. زماني‌كه وارد سالن مي‌شويد مي‌توانيد با خيال راحت بچه‌هاي خودتان را به مسئولين غرفه بسپاريد و مشغول خريد شويد.

مسئولان برگزاري جشنواره و غرفه‌داران كاملا حواس‌شان به كودك شما جمع است. شايد تصورتان اين است كه پنجمين جشنواره زنان و توليد ملي فقط مخصوص خانم‌هاست. خوشبختانه بايد بگوييم كه اشتباه مي‌كنيد، در اينجا غرفه‌هايي وجود دارند مخصوص آقايان كه لباس‌هاي رنگارنگي دارند باب سليقه آقايان.

  • خريد به همراه‌جمله درخواستي

به محض وارد شدن به سالن اصلي جشنواره صداي موسيقي كمتر مي‌شود و به جاي آن صداي زنده راديويي همراهي‌تان مي‌كند كه تا آخرين لحظه خروج از جشنواره مشغول به‌كار است. در ميان خريد جمله‌هاي بامزه، آدم‌هايي كه گم شده‌اند، درددل‌هاي كساني كه به سالن آمده‌اند را نيز مي‌شنويد و شك نكنيد كه اين صدا حتما لحظات شادي را براي شما رقم خواهد زد. منظورمان از درددل اين است كه مثلا شما دل‌تان مي‌خواهد چيزي را به كسي بگوييد اما رويتان نمي‌شود، براي اينكه اين حرف در دل شما نماند و غمباد نگيريد يك تك پا مي‌رويد به غرفه راديو، حرف‌تان را مي‌زنيد و بعد از چند دقيقه آن حرف با صداي بلند در راديو پخش مي‌شود و شما را سركيف مي‌آورد.

  • دو سالن و كلي هيجان

وارد شدن به جشنواره شما را به 2 سالن مجزا مي‌كشاند؛ 2 سالن كه در هر دوي آنها پوشاك، زيورآلات و لباس كودك ديده مي‌شود. اگر فكر مي‌كنيد در اين جشنواره قرار است فقط با صنايع‌دستي روبه‌رو شويد كاملا در اشتباه هستيد. اينجا يك جشنواره است با لباس‌هايي كه فقط از نظر كيفيت و زيبايي با برندهاي خارجي كه كنارشان هستند كاملا برابري مي‌كنند. يك نكته جالب درخصوص كيفيت لباس‌هاي عرضه شده در اين جشنواره اين است كه برگزار‌كنندگان آن از چند برند هم دعوت كرده‌اند تا مشتري بتواند هر دو محصول را با هم مقايسه كند و بعد با خيال راحت مشغول خريد شود.

  • لباس‌هاي نوزادي رنگارنگ

اگر تا الان خودتان را ملزم مي‌دانستيد براي خريد لباس بچگانه با كيفيت راهي راسته خيابان بهار يا نمايندگي‌هاي لباس‌هاي خارجي شويد،به حرف ما گوش كنيد و سري به اين جشنواره بزنيد. امتحانش هيچ ضرري ندارد كه هيچ، حتي اگر خريد هم نكنيد، كلي به شما خوش مي‌گذرد. 2 غرفه بزرگ لباس كودك در پنجمين جشنواره زنان و توليد ملي وجود دارد كه طرح، جنس، دوخت و تنوع لباس‌هاي نوزادي و كودكانه‌اش مثال زدني است. اين برند سال گذشته نيز به‌عنوان برند نمونه معرفي شده است. شك نكنيد با ديدن لباس‌هايي كه اين برند با كمك زنان سرپرست خانوار توليد كرده است، ديگر نياز نيست پول لباس‌هاي خارجي با نرخ دلار را بدهيد و يك دوم حقوق‌تان را صرف خريد يك ست لباس بچگانه كنيد.

  • اين برندها از كجا آمده‌اند؟

به غير از برندهاي معروفي كه در اين جشنواره شركت كرده‌اند و فضايي را ايجاد مي‌كنند تا كارآفرينان و برندهاي مطرح با هم آشنا شوند، چند برند هم وجود دارد كه از دل زنان سرپرست خانوار به‌وجود آمده‌اند؛ مثلا همان برندي كه لباس كودك توليد مي‌كند. روند شكل‌گيري اين برندها به اين شكل است كه زنان سرپرست خانوار به سراي محله خودشان و قسمت بانوان مراجعه مي‌كنند و مي‌گويند كه قصد يادگيري يك مهارت را دارند. كارشناسان سراي محله اين زنان را به مراكز مهارت آموزي كوثر مي‌فرستند؛ مراكزي كه در سرتاسر تهران مشغول به‌كار هستند و به شكل رايگان به زنان آموزش مي‌دهند. بعد از اينكه اين افراد در مراكز تعليم ديدند با مشاركت كارآفريناني كه با شهرداري طرف قرارداد هستند مشغول به‌كار مي‌شوند. اين برندها از دل كلاس‌هاي همين زناني به‌وجود آمده‌اند كه با مهارت‌آموزي و همكاري كارآفرينان همت به خرج داده‌اند و براي زندگي‌شان آستين بالا زده‌اند.

  • از الياف گياهي تا زيورآلات

يكي از نكات جذاب اين نمايشگاه اين است كه با هر سليقه‌اي كه واردش شويد، قطعا دست خالي برنمي‌گرديد. كيف‌هاي دستباف، عروسك‌هاي تزييني، لباس و مانتوهايي با جنس الياف و حتي لباس‌هايي با قيمت مناسب در انتظار شماست. يكي ديگر از جذابيت‌هاي اين نمايشگاه، غرفه‌هايي است كه در آنها زيورآلات دست‌ساز به فروش مي‌رسد؛ زيورآلاتي كه درست جلوي چشمان شما ساخته مي‌شود و مي‌توانيد هر تغييري كه دوست داريد در آن ايجاد كرده و بعد خريداري‌اش كنيد.

  • سرزمين عجايب براي كودكان

درست است كه در ابتداي گزارش گفتيم مي‌توانيد فرزندتان را به غرفه‌داران بسپاريد و با فراغ بال خريد كنيد اما مسئولان برگزاري مراسم، جوانب انصاف را رعايت كرده‌اند و سالن كوچكي را به كودكان اختصاص داده‌اند كه در آن سرگرمي‌ها و بازي‌هاي زيادي برايشان تهيه و تدارك ديده شده است. براي رسيدن به سالن مخصوص كودكان بايد از سالن اصلي خارج شويد و به سمت چپ مراجعه كنيد؛ فضايي شيشه‌اي كه از آب و رنگش مشخص است براي كودكان طراحي شده است.

به محض وارد شدن به اين سالن متوجه مي‌شويد كه همه جا به شكل زيبايي با بادكنك‌هاي سفيد و بنفش تزئين شده تا شوق و ذوق بچه‌ها براي رفتن به آنجا چند برابر شود. سرسره، الاكلنگ و وسايل بازي جزو اصلي‌ترين چيزهايي است كه در اين سالن به چشم مي‌خورد. بچه‌ها به محض ورود به آنجا مي‌توانند نقاشي كنند، كاردستي بسازند، با چوپ و نقاشي يك كلا‍‍ ژ زيبا خلق كنند يا وارد يك جاي هيجان انگيزتر به نام كارگاه شيمي شوند. كارگاه شيمي جايي است كه فعل و انفعالات شيميايي بي‌خطر توسط مسئولانش برگزار مي‌شود و بچه‌ها لذت مي‌برند و ياد مي‌گيرند. فكر كنيد براي خريد كردن به جايي آمده‌ايد اما يك دنيا اتفاق هيجان‌انگيز در يك سالن زيبا با كلي وِرد «اجي مجي‌لاترجي» در انتظار بچه‌هايتان است. چه چيزي از اين بهتر؟ البته نمايش را هم به تمام اين سرگرمي‌هاي كودكانه اضافه كنيد.

  • مثبت‌انديشي و خودشناسي

پنجمين جشنواره زنان و توليد ملي يك پيشنهاد ويژه دارد براي كساني كه در شلوغي شهر و مشكلات روحي و اجتماعي درگير هستند يا اينكه از چيزي رنج مي‌برند. در گوشه‌اي از سالن، فضايي جداگانه وجود دارد كه ابتكار اين دوره از جشنواره زنان و توليد ملي است. به محض گذشتن از فرش خوشرنگي كه در ورودي آن پهن كرده‌اند مي‌رسيد به يك خانم مهربان كه برايتان توضيح مي‌دهد در آنجا چه خبر است.

اگر مشكلي داريد، مي‌خواهيد با كسي صحبت كنيد، حتي با خودتان خلوت داشته باشيد مي‌توانيد به اين قسمت مراجعه كنيد و لحظه‌اي با خودتان خلوت داشته باشيد؛ خلوتي كه تنها براي خودتان است و قطعا ارزش تجربه كردن دارد. اتاقكي در اين سالن وجود دارد كه براي هر فرد يك فضاي خصوصي ايجاد مي‌كند. زماني‌كه داخل آن مي‌شويد يك هدست به شما مي‌دهند. صدايي كه مي‌شنويد دستورالعمل‌هايي به شما مي‌دهد كه 8-7دقيقه از وقت‌تان را مي‌گيريد اما تا مدت‌ها شما را از نظر روحي آرام مي‌كند. جالب است بدانيد كه تمام كارهايي كه در غرفه‌هاي مختلف اين قسمت انجام مي‌شود حرفه‌اي است و يك متخصص روانشناس آن ‌را طراحي كرده و به مرحله اجرا رسانده است.

  • حرفه‌تان را نذر كنيد

همه ما ايراني‌ها با نذر كردن آشنا هستيم. زماني‌كه مشكلي داريم يا دل‌مان مي‌خواهد در كاري نتيجه بگيريم، در دل‌مان با خداي خودمان قول و قراري مي‌گذاريم و چيزي نذر مي‌كنيم. در اين جشنواره هم مي‌توانيد نذر كنيد اما نذرتان كمي متفاوت است. شما به‌عنوان كسي كه علمي دارد و حرفه‌اي بلد است به سراي محله‌تان يا سامانه نذر فرهنگي (www. nazrefarhangi. ir) مراجعه كنيد و درخواست بدهيد كه مي‌خواهيد در چه زمينه‌اي، در چه حدي و در چه زماني مي‌خواهيد نذر كنيد؛ مثلا شما دندانپزشك هستيد، مي‌توانيد بگوييد تا سقف 500هزارتومان در سال مي‌خواهم به افرادي كه نياز به كمك دارند، خدمات بدهم. در نذر فرهنگي كه در محله‌ها انجام مي‌شود پزشكان، هنرمندان، متخصصان، افراد فني و حتي يك شاهنامه‌خوان حضور دارند كه فن و‌حرفه‌شان را در اختيار مردم قرارمي‌دهند.

  • برنامه زنده و سرگرمي

بعد از چند ساعت حضور در بوستان گفت‌وگو كم‌كم به اين فكر مي‌افتيد كه «حالا كه هم خودم، هم همسرم با خيال راحت خريد كرده‌ايم و فرزندمان هم حسابي خوش گذرانده وقتش رسيده راهي خانه شويم» صدايي به گوش مي‌رسد كه منصرف‌تان مي‌كند. براي اختتاميه تمام چيزهايي كه در جشنواره تجربه كرده‌ايد يك استيج زنده در انتظار شماست. استيجي هنرمندانه كه هر شب با برنامه‌هاي مفرح و حضور هنرمندان شما را شگفت‌زده خواهد كرد. در اين برنامه پاياني نمايش، گفت‌وگو، مصاحبه و... وجود دارد كه شب شما را به خوبي و خوشي به پايان مي‌رساند. اين جشنواره نه‌تنها فرصت يك خريد مفرح با قيمت مناسب را براي شما فراهم مي‌كند بلكه امكان اين را به شما مي‌دهد كه يك روز خوش با خانواده‌تان داشته باشيد بدون اينكه مجبور شويد، ذره‌اي هزينه كنيد.

کد خبر 272745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha