احمد افشار: جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در گام دوازدهم علاوه بر ایران در ۲۰۰نقطه دنیا و ۷۵کشور دیگر با ۲اولویت سبک زندگی رضوی و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود و تأکید بر مردمی‌شدن فعالیت‌های فرهنگی از راهبردهای کلان این دوره است.

جشنواره امام رضا

 

به گزارش همشهري، سيدجواد جعفري دبير دوازدهمين جشنواره امام رضا(ع) در نشست خبري صبح ديروز در تشريح برنامه‌هاي اين دوره گفت: تأكيد ما بومي و مردمي‌شدن فعاليت‌هاي جشنواره است. از اين رو، 58درصد برنامه‌ها به همت و حضور مردم و 42درصد با مشاركت دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي برگزار مي‌شود. جعفري درباره راهبرد اصلي جشنواره امام رضا(ع) هم گفت: ما 3عرصه را در اين زمينه دنبال مي‌كنيم تا از زبان علم و هنر براي ترويج فرهنگ رضوي بهره بگيريم؛ عرصه نخست برنامه‌هاي موضوعي است كه در 85شاخه در ايران و 75كشور ديگر برگزار مي‌شود.

عرصه دوم بزرگداشت دهه كرامت و عيد رضوي است كه متولي آن خود مردم هستند و در عرصه بين‌الملل هم برنامه‌ها تحت نظارت شوراي بين‌الملل جشنواره در 200نقطه دنيا برگزار مي‌شود. استقبال از محصولات سينمايي و ادبي در موضوع اخلاق و فرهنگ رضوي از ديگر موضوع‌هايي بود كه دبير جشنواره در نشست خبري خود بر آن تأكيد كرد و افزود: هدف ما در جشنواره امام رضا(ع) سفارش دادن توليد آثار سينمايي، نمايشنامه و رمان و در بخش ادبي چشم‌انداز ما ترجمه 50كتاب رضوي در سال براي خارج از كشور است. با سازمان سينمايي براي حمايت از فيلم‌هاي مروج فرهنگ و اخلاق رضوي مذاكره كرده‌ايم كه مركز گسترش سينماي مستند و تجربي متولي اين بخش است و غير از جوايز، هزينه توليد فيلم بعدي برگزيدگان را هم تأمين مي‌كند.

تقدير از پايتخت 3

توجه ويژه و پرداخت هنرمندانه به موضوع امام رضا(ع) در مجموعه تلويزيوني «پايتخت 3» بهانه‌اي است تا مديران جشنواره برنامه‌اي خاص براي تقدير از آن درنظر بگيرند كه جزئيات آن در آينده اعلام مي‌شود. دوازدهمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) روز 6شهريور همزمان با تولد حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر قم آغاز مي‌شود و ۱۶ شهريور همزمان با ولادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس به پايان مي‌رسد.

کد خبر 263608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha