سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در تازه ترین دوره از برگزاری ۲۱ تندیس، ۳۷ دیپلم افتخار و ۵ لوح تقدیر اهدا می‌کند.

پوستر جشنواره سینمایی

به گزارش مهر، همچنین قرار است جایزه ویژه هیات داوران به فیلم های سینمایی، سینمایی - ویدئویی، مستند و کوتاه داستانی که به موضوع اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی اسلامی اهدا شود.

این جوایز طبق اعلام فراخوان شامل بخش های سینمایی، ویدئویی، کوتاه داستانی، مستند (ایرانی)، فیلم های سینمایی و مستند بخش بین الملل، بخش ویژه عماد مغنیه و بخش جلوه گاه نور می‌شود و قرار بر این است که در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره این جوایز به برگزیدگان اهدا شود.

در بخش فیلم های سینمایی 35 میلیمتری، 6 تندیس جشنواره به همراه 6 دیپلم افتخار به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن و بهترین جلوه های ویژه اهدا می‌شود.

در بخش سینمایی ویدیویی سه تندیس به همراه سه دیپلم افتخار به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اهداء می‌شود.

در بخش فیلم های کوتاه داستانی و مستند هم یک تندیس جشنواره و سه دیپلم افتخار به برگزیدگان داده می‌شود.

به برگزیدگان فیلم های سینمایی بخش بین الملل سه تندیس و سه دیپلم افتخار به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامه تعلق می‌گیرد.

برگزیدگان فیلم های مستند بخش بین الملل هم یک تندیس و سه دیپلم افتخار خواهند گرفت در بخش ویژه عماد مغنیه هم یک تندیس و دیپلم افتخار اهدا می‌شود.

در بخش جلوه گاه نور جشنواره نیز، در بخش های مستند،کوتاه داستانی، فیلم نامه کوتاه داستانی، پویانمایی، نماهنگ به ترتیب یک تندیس، سه دیپلم افتخار و یک لوح تقدیربه برگزیدگانش اهدا می‌شود.

برگزاری جشنواره مستقل سینمایی برای دفاع مقدس لازم است

همچنین داریوش مهرجویی در آستانه برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از آمادگی خود برای ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس خبر داد و گفت: جنگ یکی از پدیده‌هایی است که در کشور ما همراه با دفاع صورت گرفت بنابراین پرداختن به چنین موضوعی و برگزاری یک جشنواره مستقل برای آن لازم است.

وی با بیان اینکه قصد داشت فیلمی در ژانر دفاع مقدس به نام «نقاب زیبا» را بسازد، افزود: داستان این فیلم مربوط به بعد از جنگ است قصه زنی که منتظر شوهرش است تا از زندان بيرون بيايد.

شوهر از زندان خلاص می‌شود اما نزد همسرش برنمی‌گردد و ماجراهای تازه‌ای برای اين خانواده پيش می‌آيد اما متاسفانه این فیلم به سرانجام نرسید.

کارگردان فیلم «گاو» با بیان اینکه علاقه زیادی برای ساختن این فیلم داشته است، افزود: جذابترین چیزی که در داستان «نقاب زیبا» برایم وجود داشت جذابیت ذاتی موضوع و شخصیت‌پردازی خوب آن بود.

در «نقاب زیبا» جنگ تمام شده و تمام این داستان، بعد از پایان جنگ اتفاق می‌افتد و بیش از هر چیز، «نقاب زیبا» برپایه یک داستان دراماتیک به پیش می‌رود.

مهرجویی خاطرنشان کرد: تلاشم بر این بود تا در این فیلم با نگاهی دیگرگونه و متفاوت، حال و هوای دوران پرحماسه دفاع مقدس را به تصویر بکشم زیرا در حقیقت فیلمسازان برجسته و پیشکسوت سینمای ایران، تجربه حضور در جبهه های آتش و خون را ندارند اما از آنجا که در همین جامعه زندگی می‌کنند، با جنگ و پیامدهای آن آشنایی دارند و برخی حقایق را حس و لمس کرده اند.

از این رو نگاه و نگرش آنان به جنگ می‌تواند تجربه های متفاوت و ارزشمندی در سینمای ایران باشد.

وی در ادامه افزود: در «نقاب زیبا» به پشتوانه فکری، فرهنگی آثار پیشینم و نیز براساس تحقیقات مستندی که درباره جنگ، آدمها و پیامدهای آن انجام داده ام، پشت دوربین رفتم.

کارگردان «نارنجی پوش» همچنین گفت: به هرحال جنگ موضوعی است که در همه دنیا به آن نگاه ویژه ای شده است بنابراین کشور ما هم باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

مهرجویی در ادامه خاطرنشان کرد: رمانی درباره جنگ از یک نویسنده زن ایرانی خواندم که نظرم را جلب کرده است دوست دارم آنرا تبدیل به فیلم کنم.

کارگردان صاحب نام سینمای ایران گفت: فیلم های حوزه دفاع مقدس و جنگ نیاز به امکانات و تجهیزات در این زمینه دارد به همین دلیل فیلم های این ژانر هزینه ساختشان بالا است اما با این حال با همین هزینه های بالا فیلم های خوبی در این 30 سال به یادگار مانده است.

«انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی سیزدهمین جشنواره بین­ المللی فیلم مقاومت را درگستره «سینمای ایران» و «سینمای بین­الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می‌کند.

کد خبر 269293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha