سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهر تهران بعنوان میزبان دوره بعدی جشنواره فیلم‌های مستند مردم‌شناسی خاورمیانه، آسیای مرکزی و خاور دور در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد.

شهر

به گزارش فارس، در آیین پایانی نخستین جشنواره فیلم‌های مستند مردم‌شناسی خاورمیانه، آسیای مرکزی و خاور دور که مردادماه 1393 در دانشگاه شهر «تالین» کشور استونی برگزار شد، شهر تهران به عنوان میزبان دوره بعدی این جشنواره در سال 2015 انتخاب و مقرر شد تا آثار منتخب این فستیوال، در هشتمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت به نمایش درآید.

در این جشنواره پنج روزه که با هدف گسترش فرهنگ و دانش فیلم مستند مردم‌شناسی به ویژه در موزه‌های علمی و دانشگاهی در کشور استونی برگزار شد، 10 فیلم منتخب مردم شناسی از کشورهای مختلف با موضوعاتی چون آداب و رسوم، باورها، اقلیت‌های مذهبی و ... در دانشگاه تالین به نمایش درآمد و با حضور فیلمسازان و دانشجویان و علاقمندان سینمای مستند مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در روزهای پایانی این جشنواره و در دیدار برگزارکنندگان آن با سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مقرر شد تا فیلم‌های امسال با همین نام در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درآیند.

همچنین ایران به طور رسمی برگزاری این جشنواره را در سال 2015 همزمان با نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت پذیرفت.

کد خبر 269342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha