یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

صدای گریه‌هایی که از داخل یک کانتینر در اسکله بندر تیلبوری انگلیس به گوش می‌رسید، ناجی ۳۴مهاجری شد که روزها در این کانتینر با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند.

حوادث نجات

حدود ساعت 5صبح شنبه به وقت محلي، كارگران اسكله بندر تيلبوري در شرق انگلستان هنگامي كه كارشان را شروع كرده بودند، صداهاي عجيبي را كه به سختي از داخل يكي از كانتينرهاي باري به گوش مي‌رسيد، شنيدند. آنها وقتي دقت كردند متوجه شدند كه صداي گريه و ضربه‌زدن به ديواره‌هاي كانتينر است كه از داخل آن به گوش مي‌رسد.

كارگران وحشتزده پليس و مسئولان اسكله را در جريان قرار دادند و طولي نكشيد كه مأموران پليس راهي اسكله باري شدند. آنچه مسلم بود اينكه عده‌اي در داخل كانتينر فلزي محبوس بودند. بنابراين مأموران پلمب كانتينر را شكستند و بعد از باز كردن در آن با صحنه وحشتناكي روبه‌رو شدند. 35مهاجر غيرقانوني درحالي‌كه به‌شدت بدحال بودند و با مرگ دست و پنجه نرم مي‌كردند، در داخل كانتينر فلزي گرفتار شده بودند. وقتي تيم‌هاي اورژانس در محل حاضر شدند مشخص شد كه يكي از مهاجران كه مرد جواني بود جانش را از دست داده و بقيه نيز از بي‌آبي و ضعف شديد رنج مي‌برند.

تمامي اين افراد كه 7نفر از آنها را كودكان تشكيل مي‌دادند با آمبولانس به بيمارستان منتقل شدند تا تحت درمان قرار بگيرند. مأموران در ادامه به تحقيقات گسترده پرداختند و متوجه شدند كانتينر مورد نظر جمعه شب از طريق يك كشتي از بندري در بلژيك به بندر تيلبوري منتقل شده است. اين در حالي بود كه طبق اطلاعات به‌دست آمده، تمامي مهاجران غيرقانوني اهل پنجاب هندوستان بودند. پليس مي‌گويد: بي‌شك در اين ماجرا پاي قاچاقچيان انسان در ميان است.

اين كار آنها يك جنايت است؛ چراكه تمامي مهاجران مدتي طولاني در داخل كانتينر محبوس بوده و با بي‌آبي و كمبود اكسيژن دست و پنجه نرم مي‌كردند و اگر كارگران متوجه آنها نمي‌شدند، شايد همه اين افراد جان خود را از دست مي‌دادند. مأموران پليس پس از اين ماجرا بيش از 50كانتينر ديگر را كه در اسكله بود مورد بررسي قرار دادند اما در آنها اثري از مهاجران غيرقانوني نبود. در حال حاضر تحقيقات پليس براي شناسايي عاملان اين جنايت هولناك ادامه دارد.

کد خبر 269109

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha