یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۸
۰ نفر

بزرگ‌ترین نمایش ترکیبی ایران که از یک‌ماه پیش هر شب در بوستان ولایت میزبان ۳هزار نفر بود، سرانجام به اجراهای خود پایان داد.

ابراهیم حاتمی کیا

 خالق فيلم سينمايي «چ» يكي از ده‌ها چهره سرشناس بود كه در اين 30اجرا مهمان «شبي در كهكشان‌ها» شد و روايتي تصويري از تاريخ انبيا، اهل‌بيت(ع)، انقلاب و دفاع‌مقدس را در مدت 150دقيقه به تماشا نشست.

نوميد از آينده

به گزارش همشهري، ابراهيم حاتمي‌كيا كه شب جمعه با حضور در بوستان ولايت تهران همراه حدود 3هزار علاقه‌مند ديگر تازه‌ترين كار بهزاد بهزادپور را ديده بود، دعاي خير خود را بدرقه راه شهردار تهران و رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران كرد و گفت: البته چندان به آينده‌اي كه آقاي قاليباف و آقا شهاب نباشند و باز اين كارها پيش برود، اميد ندارم. بعدها شايد مطرح بشود كه اصلا اين اقدام‌ها جاي كار دارد و بايد داخل اساسنامه دنبال چنين كارهايي گشت.

فاصله بزرگ

كارگردان سرشناس سينماي دفاع‌مقدس با اشاره به اينكه براي نخستين بار به تماشاي شبي در كهكشان‌ها نشسته و از ديدن آن حسابي لذت برده، افزود: من همچنان مبهوت نمايشم و حالم خيلي خوب است. جاي اين سبك نمايش در كشور ما خيلي خالي و سردمدار آن بهزادپور است. شايد بتوانم بگويم يك فاصله بسيار بزرگ بين اين اثر و احوالش با آنچه در تئاتر و هنرهاي نمايشي ما مي‌گذرد، وجود دارد.

حال همه خوب مي‌شود

وي ادامه داد: پرچمدار اين مسير بهزاد است كه از قبل‌ترها هم همينطور بود. انگار جزو نسل دايناسورهاست كه هنوز هم‌چنين دغدغه‌هايي دارد و ارتباطش با اين جنس مردم برقرار است؛ مردمي كه براي كارش مي‌نشينند، زانو مي‌زنند و آن را مي‌بينند. وقتي اين كار حال مرا كه كوچك‌ترينِ مردم هستم عوض و خوب مي‌كند، مطمئنم مردم هم بعد از ديدن نمايش شبي در كهكشان‌ها حالي خوش دارند.

ثبت خاطره ماندگار

حاتمي‌كيا دغدغه‌هاي فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران را بسيار متين و حضور و وجودش را بجا توصيف كرد و افزود: اميدوارم آقاي مرادي خير ببيند كه همت كرد و زير پر و بال اين كار را گرفت. به‌نظرم اين اتفاق براي مردم خاطره‌اي ايجاد مي‌كند؛ خاطره‌اي كه برايشان سابقه ندارد و در اذهان مي‌ماند. دعا مي‌كنم پيشقدمان اين كار خير ببينند.

غمگساري نيست...

كارگردان «از كرخه تا راين» و «خاكستر سبز» در پايان گفت: اين نسل، از آقا بهزاد گرفته در حوزه هنر تا آقايان قاليباف و مرادي در حوزه شهرداري بايد بيشتر دست هم را بگيرند. ماها بايد دست هم را بگيريم وگرنه غمگساري بين‌مان نيست. يعني نه مي‌شود به جريان سينما اعتماد كرد و گفت دغدغه‌اش چنين مسائلي است؛ نه به تئاتر اميد داشت نه حتي به جريان‌هاي ادبي كه چنين دلشكسته و مومنانه نسبت به ترويج يكسري ارزش‌هاي مورد تأييد و حمايت مردم پيشقدم شوند.

130 هزار نفر در صف انتظار تماشاي شبي در كهكشان‌ها

رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از پايان ويژه‌برنامه شبي در كهكشان‌ها در سي‌و‌دومين شب اجرا و قرار داشتن نزديك به 130هزار نفر در فهرست انتظار تماشاي آن خبر داد. حجت‌الاسلام شهاب مرادي ضمن قدرداني از همكاري ارتش جمهوري اسلامي ايران براي مشاركت در اجراي اين برنامه تركيبي افزود: شرايط آماده‌سازي لوكيشن شبي در كهكشان‌ها در بوستان ولايت با دشواري‌هاي فراوان همراه بود كه همكاران با روحيه جهادي توانستند اين برنامه بزرگ ميداني را آماده نمايش كنند. وي اظهار اميدواري كرد كه با تدبير مديريت شهري مكاني مناسب به‌صورت دائمي براي برگزاري نمايش‌هاي ارزشي فراهم شود و اجراي اين برنامه‌ها تداوم داشته باشد. بيش از 100هزار نفر از شهروندان تهراني و مخاطباني از سراسر ايران در يك‌ماه اجراي شبي در كهكشان‌ها در بوستان ولايت به تماشاي آن نشستند تا يك‌بار ديگر عنوان پرتماشاگرترين نمايش ايران به كاري از بهزادپور برسد. در اين 32اجرا چهره‌هايي از دنياي هنر، ورزش، سياست، نيروهاي مسلح و... مهمان بزرگ‌ترين نمايش تركيبي تاريخ ايران با حضور بيش از 600هنرور و عوامل فني شدند.

کد خبر 269012

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha