چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه سهم خیرین در مدرسه سازی به مراتب از مشارکت های دولتی بیشتر است، گفت: ۳۰ درصد از کل مدارسی که در کشور وجود دارد با همت خیرین احداث شده است.

حافظی

به گزارش ایرنا، محمدرضا حافظی در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: امسال از آنجا که دولت اعتباری نداشت که در زمینه مدرسه سازی هزینه کند ضریب مشارکت خیرین به 32 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: از مجموع 75 هزار پروژه نیمه تمام کشور در عرصه های مختلف، 6800 پروژه نیمه تمام مربوط به آموزش و پرورش است.

حافظي صریح کرد: مردم به این حقیقت پی برده‌اند که تحریم اقتصادی برای دولت و ملت معضلات بسیاری به وجود آورده به همین دلیل بیش از گذشته وزارت آموزش و پرورش را در امر مدرسه سازی یاری می‌دهند.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز ادامه داد: برای اتمام پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که خیرین مدرسه ساز می توانند در این عرصه مشارکت کرده و با تکمیل پروژه ها، آنها را در صورت تمایل به نام خود ثبت کنند.

حافظی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 800 پروژه نیمه تمام را تکمیل کرده ایم، اظهار داشت: به دلیل تحریم های اقتصادی توقع دشمن این بود که مشارکت مردم در کارهای خیر کاهش یابد حال آنکه این میزان مشارکت از یک هزار و 84 میلیارد تومان در سال گذشته، به یک هزار و 200 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه بیش از 500 هزار خیر در داخل کشور و یک هزار خیر در بیرون مرزها در کار مدرسه سازی مشارکت دارند، تصریح کرد: خیرینی در خارج از کشور داریم که بیش از 80 میلیارد تومان در این جهاد مقدس سرمایه گذاری کردند و این راه پرثمر استمرار خواهد داشت تا زمانی که ما معضلی از نظر فضای آموزشی نداشته باشیم.

وی افزود: وقتی فضاهای آموزشی به طور کامل تامین شد، جامعه خیرین در زمینه نرم افزاری و کیفیت بخشی نظام تعلیم و تربیت نیز مشارکت خواهد کرد.

کد خبر 268709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha