همشهری آنلاین: گروه مووی تو موومنت ۵۵۰۰ دلار خرج کرده تا فیلم «آمریکا» ساخته دینش د سوزا را به صورت رایگان برای ۵۴۲ مسئول رسمی دولت ایالات متحده نمایش دهد.

فیلم خارجی

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا و صدها تن از اعضای قدرتمند دولت آمریکا این هفته نامه‌هایی دریافت کردند که آن‌ها را به تماشای رایگان فیلم «آمریکا»، مستند درام دینش د سوزا فیلمساز محافظه‌کار دعوت می‌کرد.

این نامه‌ها از سوی سازمانی به نام مووی تو موومنت فرستاده ‌شده‌اند که به فیلم‌های کوچک که بسیاری از آن‌ها موضوع‌های دینی مسیحی و محافظه‌کارانه دارند کمک می‌کند تا بینندگان بیشتری کسب کنند.

جیسون جونز موسس و رییس این گروه می‌گوید مبلغ 5500 دلار را برای خریداری بلیت‌های فیلم «آمریکا» برای رییس‌جمهور اوباما، معاون رییس‌جمهور جو بایدن و همچنین تک‌تک اعضای کنگره و دادگاه ارشد ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده است.

روی 542 نامه‌ای که برای این افراد فرستاده شده این جملات نوشته شده‌اند: شما را دعوت به تماشای اثری می‌کنم که به بررسی مباحث عمومی می‌پردازد که نه تنها رهبران آمریکا بلکه خود آمریکا، ملت آمریکا و سیاست و ایده‌آل‌هایی که این کشور برپایه‌ آن‌ها تاسیس شده در بر گرفته است.

جونز می‌گوید اگر یکی از افراد دعوت شده فاصله مکانی زیادی با یکی از سینماهایی که فیلم «آمریکا»‌ را نشان می‌دهد داشته باشد، حاضر است یک کپی دیجیتال فیلم را برای آن فرد ارسال کند.

نامه ارسالی او در ادامه به جزییات فیلم و حتی بیوگرافی د سوزا می‌پردازد. او در نامه نوشته است: د سوزا که یک مهاجر از هندوستان و یک میهن‌پرست نترس آمریکایی است، می‌خواهد از اصول اصلی تاسیس آمریکا و عمل کردن به این اصول دفاع کند.

او به مجموعه‌ای از انتقادهای رادیکالی که توسط افراد آکادمیک و فعالان لیبرال اشاره می‌کند.

جرالد مولن، تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار فیلم «آمریکا» و همچنین فیلم قبلی د سوزا یعنی «2016: آمریکای اوباما» می‌گوید از تلاش مووی تو موومنت برای این فیلم حمایت می‌کند.

او گفت: ما می‌خواهیم هم محافظه‌کاران و هم لیبرال‌ها این فیلم را تماشا کنند و امیدواریم که این بتواند گفتگویی ملی درباره معنی آمریکا به وجود بیاورد.

بعضی از قانون‌گذاران کشور از همین الان به حمایت از این فیلم پرداخته‌اند.

آلن هیز سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا قصد دارد لایحه‌ای را پیشنهاد دهد که اگر تصویب شود، تماشای این فیلم در تمامی مدارس ابتدایی و دبیرستان‌های آن منطقه را برای دانش‌آموزان ضروری می‌کند، مگر اینکه پدر و مادرشان اعتراض کنند.

او قصد دارد لایحه خود را در ماه نوامبر به مجلس ببرد.

مستند «آمریکا» دربرگیرنده نظرات چند تن از متفکران و منتقدان سیاست های اوباما چون آلن دورشوویتز، نوام چامسکی، بیل آیرز، مایکل اریک دایسون و چارلز تروخیلو است.

کمپانی لاینزگیت فیلم «آمریکا» را از آغاز ماه پیش اکران کرد و این فیلم تا به حال موفق به کسب 14.2 میلیون دلار در ایالات متحده شده است.

کد خبر 268701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha