همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعتبار مورد نیاز برای انسداد مرزهای کشور را ۹۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

قاسم رضایی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ ˈقاسم رضاییˈ روز سه شنبه در حاشیه نشست فصلی معاونین حوزه مرکزی مرزبانی کشور و فرماندهان مرزبانی استانها در مشهد به خبرنگاران گفت: امسال 860 میلیارد ریال برای انسداد مرزهای کشور تخصیص یافته که جوابگوی نیازهای موجود در این زمینه نیست.

وی افزود: نگاه دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تامین اعتبارات مورد نیاز انسداد مرزها مثبت بوده و از نگاه تعارضی به نگاه تعاملی تغییر یافته است ولی اعتبارات تخصیصی سالانه جوابگوی یک دهم نیازهای موجود است.

وی گفت: هم اکنون 85 درصد مرزهای کشور توسط تجهیزات لازم، کنترل هوایی و بالگرد و حضور مرزبانان تحت کنترل قرار دارد.

سرتیپ رضایی افزود: ایجاد اشتغال، صنعت و کارآفرینی و توسعه بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در مناطق مرزی و استفاده از مشارکت مرزنشینان از ضرورتهای تامین امنیت پایدار در این مناطق است و مرزبانی کشور تامین رفاه و رفع مشکلات مناطق مرزی را از دغدغه های اصلی خود می داند.

وی با بیان اینکه برخی عوامل ناامنی در کشور، نشات گرفته از کشورهای خارجی از جمله کشورهای همجوار است، گفت: این کشورها باید در این زمینه پاسخگو باشند و برای رفع و کاهش ناامنی ها تلاش کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: سرنوشت یکی از مرزبانان استان سیستان و بلوچستان که پارسال توسط گروهک تروریستی موسوم به ˈجیش العدلˈ به پاکستان انتقال یافته از سوی مسوولان وزارت خارجه و مسوولان امنیتی و انتظامی کشور در حال پیگیری است.

وی گفت: به اعتقاد ما این فرد زنده است و بعید است که کشته شده و یا با گروهک تروریستی مزبور تبانی و همکاری کرده باشد.

سردار رضایی در باره گروهک تروریستی داعش نیز افزود: این گروهک هیچ گونه تهدیدی برای مرزهای جمهوری اسلامی ایران محسوب نمی شود ولی در عین حال تدابیر لازم برای برخورد با هرگونه موارد ناامنی احتمالی در مرزهای کشور اندیشیده شده است.

وی همچنین گفت: در هیچ نقطه ای از مرزهای کشور مین گذاری نشده است.

نشست فصلی معاونین حوزه مرکزی مرزبانی ناجا و فرماندهان مرزبانی استانهای سراسر کشور با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت، کاهش آسیبهای این بخش و ارتقای سطح تعاملات داخلی و خارجی با دستگاههای اجرایی ذیربط و مرزنشینان و مرزبانان کشورهای همجوار به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.

کد خبر 268616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha