همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: ظرف یکی دو سال آینده سازماندهی جدید را در نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان اجرایی می‌کنیم.

اسماعیل احمدی مقدم

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در فرودگاه زاهدان و در جمع خبرنگاران افزود: مرزهای جمهوری اسلامی ایران دارای ثبات پایدار است و در مرزهای کشور با هرگونه تحرکی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مرزهای سیستان و بلوچستان نیز از یک ثبات پایدار برخوردار است و اگر گاهی اوقات تحرکی انجام می شود در آن سوی مرزهای استان است.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: هزینه امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه این استان با دوکشور پاکستان و افغانستان همسایه است بسیار سنگین است.

فرمانده ناجا در ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه تعهداتی که در سیستان و بلوچستان ناجا در بخش‌های مختلف در نظر دارد، بالغ بر 100 میلیارد تومان است که بخش اعظم آن تعهداتی به جز تاسیسات فنی امسال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طبیعتا اولویت ما در استان مرز است گفت: تقویت نیروی انسانی استان، منابع مالی و تجهیزات، گامهای اساسی است که با استقرار فرماندهی جدید انجام خواهد گرفت.

احمدی مقدم گفت: در کنار برخی مناطق بسیار ناامن و کانون تروریسم، استان سیستان و بلوچستان منطقه‌ای امن است اگر جرائمی همچون مواد مخدر، قاچاق کالا، سوخت و سایر جرائمی که مرتبط با مرز است را از این استان برداریم و با سایر استانها مقایسه کنیم، می‌بینیم که پرونده جرائم استان از همه استانها پایین تر است.

وی همچنین در خصوص وضعیت دانایی فر نیز گفت: هنوز جنازه دانایی فر تحویل جمهوری اسلامی نشده است. احمدی مقدم گفت: طبق بررسیهای عوامل اطلاعاتی می‌توان تا حدود زیادی به این یقین رسید که دانایی فر به شهادت رسده است.

کد خبر 270199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha