دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

محمد باریکانی: رئیس سازمان میراث فرهنگی در نشست دوستانه‌ای که به مناسبت روز خبرنگار و با حضور خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی برگزار شد، از درخواست این سازمان برای استقرار گروهی از بازرسان سازمان بازرسی در این سازمان خبر داد تا قراردادها و عملکرد ۸سال اخیر سازمان میراث فرهنگی توسط بازرسان سازمان بازرسی کل کشور بررسی شود.

سازمان میراث فرهنگی

مسعود سلطاني‌فر در اين نشست از مشكلات مهم سازمان ميراث فرهنگي در ارتباط با بودجه، نيروي انساني، بدهكاري به پيمانكاران سخن گفت و به تلاش‌ها براي استفاده از ظرفيت گردشگري ايران براي جذب گردشگر ورودي به‌منظور ورود ارز به ايران و مرتفع ساختن بخشي از مشكلات اقتصادي كشور اشاره كرد.

او شركت‌هاي زيرمجموعه سازمان ميراث فرهنگي را ورشكسته اعلام كرد و به‌طور مشخص به شركت توسعه ايرانگردي و جهانگردي اشاره كرد كه قراردادهاي آن با مشكلات جدي مواجه است.

به گفته مسعود سلطاني‌فر، در برخي موارد حتي هيچ قراردادي براي انجام كارها در سازمان ميراث فرهنگي انجام نشده و پيمانكارها براساس دستور شفاهي مديران كل استاني كارهايي انجام داده‌اند كه قراردادي براي آنها نيست. حتي در مواردي كه قرارداد هم وجود داشته هيچ پولي به پيمانكار پرداخت نشده است.

او از بي‌انضباطي مالي گسترده در بيشتر قراردادهاي سازمان ميراث فرهنگي در گذشته خبر داد و گفت: سازمان ميراث فرهنگي تلاش كرده تا از طريق مراجع قانوني، قوه قضاييه، كميسيون اصل90 مجلس و حتي بازرسي دفتر مقام معظم رهبري اين موضوع را دنبال كند.

او دليل اين اقدام را يافتن راه‌حل براي نظم دهي به وضعيت نامناسب سازمان ميراث فرهنگي اعلام كرد.

سلطاني فر به خبرنگاران گفت: گزارش‌هاي مختلفي را براي مراجع قضايي فرستاده‌ايم و حتي درخواست كرديم تا گروهي از سازمان بازرسي كل كشور در سازمان ميراث فرهنگي مستقر شوند و قراردادها و عملكرد 8سال اخير اين سازمان را بررسي كنند تا موارد از طريق مراجع رسمي كشور پيگيري شود.

سلطاني‌فر البته به موضوع مهم ديگري در سازمان ميراث فرهنگي اشاره كرد. او تأكيد كرد كه سازمان ميراث فرهنگي نياز به بودجه و اعتبارات دارد چون با اعتبار موجود اين سازمان توان مرمت و نگهداري از آثار تاريخي كشور و همچنين جلوگيري از انقراض و تعطيلي توليدات صنايع‌دستي امكانپذير نيست.

مسعود سلطاني‌فر همچنين اعلام كرد كه در بخش صنايع‌دستي به‌دليل آنكه حمايتي از توليدات داخلي نشده و برخي توليدكنندگان صنايع‌دستي ايران به سن پيري رسيده‌اند خطر تعطيلي و انقراض بخشي از توليدات صنايع‌دستي كشور كه 2ميليون صنعتگر از آن ارتزاق مي‌كنند افزايش يافته است.

او البته از تنظيم برنامه توسعه سازمان ميراث فرهنگي براي نخستين‌بار در كشور خبر داد كه كليات آن ظرف 2هفته آينده اعلام مي‌شود.

 

کد خبر 268417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha