سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

به‌رغم آنکه رئیس سازمان میراث فرهنگی و برخی معاونان او چندین بار به‌منظور پاسخگویی به سؤالات نمایندگان مجلس به کمیسیون‌های تخصصی رفته‌اند، اما برخی نمایندگان همچون نماینده زابل در مجلس می‌گویندکه تعامل سازمان میراث فرهنگی با مجلس ضعیف است.

حليمه عالي، نماينده زابل معتقد است كه رئيس سازمان ميراث فرهنگي به نمايندگان وقت ملاقات نداده است.اسد‌الله درويش اميري، معاون امور پارلماني سازمان ميراث فرهنگي در گفت‌وگو با خبرگزاري ميراث فرهنگي، انتقاد‌ها و شكايت‌ها را وارد ندانسته و با ارائه آمار اجمالي از نشست‌ها و ديدارهاي 2رئيس سازمان ميراث فرهنگي با كميسيون‌هاي مختلف و نمايندگان در مجلس از عملكرد تعاملي سازمان ميراث فرهنگي با مجلس دفاع كرده است.

درويش اميري مي‌گويد: «بالاي 180ملاقات با نمايندگان مجلس داشتيم. 3نشست با فراكسيون گردشگري، 2نشست مفصل با كميسيون فرهنگي مجلس، و يك ملاقات گروهي با رياست محترم مجلس نيز ازجمله جلسات رئيس و معاونان سازمان ميراث فرهنگي با نمايندگان مجلس است. چندين نشست با كميسيون اصل90 و كميسيون اجتماعي و اقتصادي مجلس نيز برگزار شده است.

حليمه عالي، نماينده زابل در مجلس به خبرگزاري ميراث فرهنگي گفته بود: «ما دوست داريم رئيس سازمان ميراث فرهنگي براي يك‌بار هم كه شده به سيستان و بلوچستان سفر كند.به گفته او، در روند ثبت جهاني شهر سوخته نمايندگان سيستان هيچ جلسه‌اي با رئيس سازمان ميراث فرهنگي نداشته و به آنها وقت ملاقات داده نشده است.معاون امور پارلماني سازمان ميراث فرهنگي در اين خصوص مي‌گويد كه سلطاني فر به استان سيستان و بلوچستان سفر داشته و 2هيأت نيز از سوي وي به شهر سوخته رفته‌اند. دليلي هم نيست كه چون شهر سوخته به ثبت رسيده بلافاصله رئيس سازمان ميراث فرهنگي به شهر سوخته سفر كند.اسدالله درويش اميري همچنين به بيش از 2هزار پرونده حقوقي و قضايي به جاي مانده در سازمان ميراث فرهنگي اشاره كرده كه بيشتر زمان در اين سازمان صرف حل مشكلات اين پرونده‌ها مي‌شود.

کد خبر 268552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha