همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را موظف کردند که مدیریت برنامه سلامت باروری و فرزندآوری را در راستای بند ۴ سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری استمرار دهد و آنرا بهبود بخشد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 19 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت از مجموع 233 نماینده حاضر در جلسه با 156 رای موافق، 11 رای مخالف و 8 رای ممتنع به اصل ماده 4 این طرح رای مثبت دادند.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت، در ماده 4 این طرح آمده است وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظف است مدیریت برنامه سلامت باروری و فرزندآوری را در راستای بند 4 سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری استمرار دهد و آنرا بهبود بخشد.

همچنین از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 169 رای موافق، 9 رای مخالف و 6 رای ممتنع با اصل ماده 5 طرح یک فوریتی افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش نرخ رشد جمعیت موافقت کردند.

در ماده 5 این طرح آمده است از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون عبارت (حداکثر تا سه فرزند) در بند 2 و تبصره 3 ماده 9 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 13/6/1370 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن و عبارت (حداکثر سه فرزند) در بند 4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/86 حذف می شود و قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب 26/2/72 و قانون اصلاح قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب 22/2/88 تبصره ماده 7 قانون تامین خدمات درمانی مستخدمین دولت مصوب 27/12/51 نسخ می گردد.

 

کد خبر 268328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha