همشهری آنلاین: مردی که به اتهام دزدی پرونده پزشکی میشائیل شوماخر، قهرمان مسابقات اتومبیل‌رانی بازداشت شده بود، در زندان خودکشی کرد. این مرد که کارمند یک شرکت هوایی امدادرسانی در سوئیس بوده، در پی فروش این اسناد به رسانه‌ها بود.

M.Schumacher

ماموران زندانی در سوئیس جنازه مردی را که به اتهام دزدی اسناد پزشکی میشائيل شوماخر، قهرمان مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک بازداشت شده بود، در سلول او پیدا کردند. این مرد یک روز پیشتر، سه‌شنبه (۵ اوت/ ۱۴ مرداد) به اتهام "نقض رازداری حرفه‌ای" به طور موقت بازداشت شده بود.

دادستان زوریخ نیز ضمن تأیید خبر مرگ این مرد، احتمال دخالت فرد دیگری در پرونده دزدی اسناد پزشکی میشائیل شوماخر را منتفی دانست.

پلیس سوئیس دلیل مرگ فرد بازداشت‌شده را خودکشی اعلام کرده است. این فرد یکی از کارمندان رده‌ بالای یک شرکت سوئیسی امدادرسانی هوایی بوده است.

به گزارش دويچه‌وله، او متهم بود که بخشی از مدارک پرونده پزشکی میشائیل شوماخر را که در هنگام اسکی دچار سانحه شد، برای فروش به تعدادی از رسانه‌های سوئیس، فرانسه و آلمان پیشنهاد کرده است.

این اسناد، مشتمل بر ۱۱ تا ۱۲ صفحه گزارش پزشکی، با ایمیل به رسانه‌ها فرستاده شده بود. فرستنده این اسناد خواستار دریافت حدود ۵۰ هزار یورو برای ارائه تمام سندها شده بود.

خانواده میشائیل شوماخر در پی این ماجرا به پلیس شکایت کرد. پلیس فرانسه پس از پیدا کردن آی‌پی کامپیوتری که این اسناد از آنها ایمیل شده بود، به یک شرکت هلی‌کوپترهای امدادرسانی در زوریخ رسید.


این شرکت اما هرگونه دخالت در این ماجرا را به شدت رد کرد. پلیس فرانسه و سوئیس در ادامه تحقیقات خود به این فرد مظنون رسید و او را بدون اطلاع افکار عمومی روز سه‌شنبه (۵ اوت/ ۱۴ مرداد) بازداشت کرد.

به نوشته روزنامه آلمانی "بیلد"، خانواده میشائیل شوماخر نیز تا ظهر روز چهارشنبه (۶ اوت/ ۱۵ مرداد) از بازداشت این فرد اطلاعی نداشته‌ است.

زابینه کهلم، مدیر برنامه‌های میشائیل شوماخر، به این روزنامه گفته که از شنیدن این خبر "حیر‌ت‌زده و عمیقا شوکه" شده است.

شوماخر دو ماه پیش،‌ میانه ماه ژوئن، از کلینیک دانشگاه گرونوبل فرانسه به بیمارستان لوزانا در سوئیس منتقل شد.

او که هفت بار قهرمان مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک جهان شده، روز ۱۶ ژوئن ۲۰۱۴ پس از گذشت ۵ ماه و نیم از کما خارج شد و دوره طولانی توانبخشی را آغاز کرد.

 

کد خبر 268220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha