همشهری آنلاین: رییس جمهوری در جریان بازدید از مجتمع فولاد چهار محال و بختیاری و در گفتگو با خبرنگاران از افتتاح این مجتمع در سال ۹۴ خبر داد و اظهار داشت: ان‌شاء الله فاز دوم مجتمع فولاد چهار محال و بختیاری سال ۹۵ و فاز سوم نیز در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

رییس جمهوری

دکتر روحانی ظرفیت و استعداد خوب کشور در حوزه فولاد را خاطرنشان ساخت و گفت: با بهره‌برداری از این مجتمع سالانه یک میلیون تن فولاد خام تولید می‌شود و ۱۰ درصد به تولید فولاد کشور اضافه خواهد شد.

رییس شورای عالی اقتصاد با تأکید بر اینکه صنعت فولاد، صنعتی زیربنایی است و می‌تواند اشتغال و ارزش افزوده بالایی از طریق رشد صنایع پایین دستی و زنجیره‌ای ایجاد کند، گفت: چهار محال و بختیاری از ظرفیت‌های طبیعی خوبی برخوردار است و نباید از مزیت‌های صنعتی استان غافل شد.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به احداث راه‌آهن اصفهان - سفیددشت - شهرکرد خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این خط‌ راه‌آهن علاوه بر جابه‌جایی مسافران فلات مرکزی به جنوب، سالانه ۵۵ میلیون تن بار جابه‌جا خواهد شد و موجب اتصال زنجیره تولید و توزیع صنایع فولاد و سایر صنایع خواهد شد و تحول عظیمی را در افق پیش‌روی استان خواهد گشود.

دکتر روحانی گفت: با افتتاح این خط آهن فاصله فلات مرکزی به جنوب کشور کاهش می‌یابد.
مجتمع تولید فولاد چهار محال و بختیاری از سال ۱۳۸۶ شروع شده و تاکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رییس‌ جمهوری در جریان بازدید از مجتمع تولید فولاد چهار محال و بختیاری با توضیح کارشناسان و متخصصان در جریان روند پیشرفت و تکمیل این مجتمع تولیدی قرار گرفت.

کد خبر 268023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha