همشهری آنلاین: رییس جمهوری در دیدار جمعی از عشایر و روستاییان استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم و ایران را آبادتر و توسعه یافته تر از گذشته، به قله و اوج اعتلا برسانیم و این کار با وحدت ، اتحاد ، تلاش و ایثار امکان پذیر خواهد بود.

رییس جمهوری

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه دولت در این سفر برای پیشرفت استان چهار محال و بختیاری، تصمیمات مهمی را اتخاذ کرده، گفت: برنامه دولت بر مبنای تقویت کشاورزی در کنار صنعت و خدمات است . حرکت دولت به این سمت است که کشاورزی مدرنیزه شود تا با مصرف اندک آب ،محصول بیشتری بدست آوریم.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه بی تردید اقدامات این دولت در مدت زمان یکساله در بخش آب، بی نظیر بوده است، اظهارداشت: دولت ۱۰ میلیارد دلار طی ۱۱ ماه گذشته برای تحول در آب ، مهار منابع آبی کشور و یا مدرن کردن آبیاری ، برنامه ریزی کرده و اعتبارش را کنار گذاشته است.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم اخلاق خوب و فناوری مدرن خوب را بدون آثار سوء در کنار یکدیگر قرار دهیم، تصریح کرد: شرایط دنیای امروز عوض شده و باید بین سنت دیروز و مدرن شدن دنیای امروز تلفیق و آشتی برقرار کنیم به نحوی که هم از دانش و علم روز استفاده کنیم و هم از سنت های خوب دیروز خود به خوبی پاسداری نماییم.

دکتر روحانی اظهار داشت :امروز روستائیان ما به دانش و فرهنگ جدید نیاز دارند و نمی توان انتظار داشت که بطور مثال بخش کشاورزی با امکانات و شرایط صد سال گذشته به کار خود ادامه دهد.

رییس جمهوری، دل پاک ، روح با صفا ، ایثار و فداکاری ، وطن دوستی ، استحکام خانواده ، اخلاق و ایمان را از جمله ویژگی ها و خصوصیات روستاییان و عشایر ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: عشایر و روستائیان در عین حال از لحاظ محیط زیست و طبیعت هم برای همه مردم درس آموز هستند.

دکتر روحانی اضافه کرد: عشایر همچنین در همه عرصه ها پیشگام و پیشرو بوده و به عنوان ذخایر انقلاب، پیوسته مدافع آزادی، دین و مرزها هستند.

رییس جمهوری گفت: عشایر در دوران انقلاب اسلامی و انقلاب مشروطه در خط مقدم حضور داشتند و امروز هم انگونه هستند و اگر نیاز باشد حتی از حیثیت مسلمانها در سایر نقاط دفاع شود ،گروهی که قبل از همه اعلام آمادگی می کنند، عشایر هستند.
رییس جمهوری روستائیان و عشایر را به یک مفهوم نیروی تولید گر جامعه دانست و گفت: در زمان گذشته دست شهرها برای تامین مایحتاج خود به سمت روستا ها و عشایر دراز بود اما امروز این صحنه در حال دگرگون شدن است و این موضوع جای تاسف دارد .

رییس جمهوری با بیان اینکه استان چهار محال و بختیاری از لحاظ جغرافیایی دارای شرایط خاص است ،گفت: وقتی استان، بعنوان بام ایران محسوب می شود این شرایط در کنار ویژگی ها و تسهیلات، در عین حال معضلاتی را هم برای استان به همراه دارد.
دکتر روحانی افزود: این استان از نعمت های فراوانی برخوردار است ولی چون کوهستانی است، این موضوع شرایط دشواری را بویژه در بخش راه و جاده برای مردم استان ایجاد کرده است.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به نیاز ها و مطالبات عشایر گفت: در دنیای امروز برای اینکه کشوری آباد شود، باید دولت تمام توان و امکانات خود را به میدان بیاورد و این دولت نیز خود را خدمتگزار مردم دانسته و معتقد است که از طرف مردم نیابت و وکالت دارد تا به امور آنها رسیدگی کند و از همه آنهایی که به نحوی می توانند کارآفرین باشند، دعوت می کنم که دولت را در این راه یاری کنند.
رییس جمهوری گردشگری را یکی از ظرفیت های استان چهار محال و بختیاری دانست و اظهار داشت: عشایر استان می توانند یکی از جاذبه های گردشگری باشد و سبک زندگی آنها در بسیاری از موارد، برای مردم ما و جهانیان الهام بخش است.

دکتر روحانی با بیان اینکه عشایر نیرو و قدرت اجتماعی هستند، افزود: باید فرهنگ عشایر و واقعیات زندگی آنها را برای نسل های آینده تبیین کرده و آنرا ماندگار کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه باید اقدامات و تحولاتی در زندگی عشایر و روستائیان و بخش کشاورزی کشور ایجاد شود، گفت: باید تغییر و تحولاتی ایجاد شود که کار کشاورز و عشایر سودآور باشد.

دکتر روحانی کمبود آب و تخریب خاک را از مشکلات موجود در مسیر توسعه کشاورزی دانست و گفت: دولت به رفع معضل آب و مسایل کشاورزی توجه لازم را دارد و باید تا جایی که امکان دارد به سمت تولید محصولات ارگانیک حرکت کنیم و این استان از ظرفیت های زیادی در این زمینه برخوردار است.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به مشکلات عشایر در بخش بهداشت، سلامت و نیازهای اجتماعی از وزرای جهاد کشاورزی، کشور و استاندار چهارمحال و بختیاری که در این جلسه حضور داشتند، خواست در زمینه رفع نیازها و مطالبات عشایر، بخصوص عشایر استان، اقداماتی که در توان دولت است را احصاء کرده و در جلسه هیأت دولت ارایه دهند، تا دولت برای رفع مشکلات عشایر و روستائیان که افتخار کشور هستند، اقدام کند.

کد خبر 268024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha