همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که از تمام کانالهای قابل دسترسی برای آزادی روزنامه‌نگار واشنگتن پست استفاده می‌کنیم.

جن‌ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ آمریکا در نشست خبری روزانه خود درخصوص بازداشت یکی از روزنامه نگاران روزنامه‌ واشنگتن پست در تهران گفت: ما از تمام کانال‌های قابل دسترسی برای آزادی وی استفاده می‌کنیم. ما از دفتر حافظ منافع خود یعنی سفارت سوئیس در تهران خواسته‌ایم تا خدمات کنسولی لازم را ارائه دهد.

به گزارش ايسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: ما نمی‌توانیم در حال حاضر به دلیل ملاحظات حریم خصوصی اظهارنظر بیشتری دراین باره داشته باشیم. اما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

جن ساکی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بازداشت این شهروند آمریکایی می‌تواند اقدامی برای ضربه زدن به مذاکرات هسته‌ای باشد؟ گفت: من فکر نمی‌کنم که در حال حاضر انگیزه‌ای برای این کار وجود داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه در خصوص حمایت ایران از حماس و اظهارات اخیر یک مقام ایرانی در خصوص افزایش ظرفیت راکت یا موشکی حماس توسط ایران ادعا کرد: ما مدت‌هاست که می‌دانیم ایران از حماس حمایت نظامی می‌کند اما من چیز بیشتری ندارم که دراین باره بگویم. در حال حاضر تمرکز آمریکا روی برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات هسته‌ای است و این بدان معنی نیست که نگرانی‌های خارج از موضوع نداریم.

جن‌ساکی علاوه بر این در مورد همکاری واشنگتن با مسکو علی رغم وجود اختلافاتی که به دلیل بحران اوکراین حاصل شده است، گفت:‌ موضوعاتی وجود دارد که ما در خصوص آنها با روسیه اختلاف نظر داریم اما در برخی از این موضوعات همکاری با مسکو را ادامه می‌دهیم که این موضوعات شامل مذاکرات هسته‌ای 1+5 و تلاش برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته‌یی است.

جیسون رضاییان روزنامه نگار واشنگتن پست به همراه همسرش و دو تن دیگر چندی پیش در تهران بازداشت شدند که یکی از آنها بعدتر آزاد شد.

کد خبر 267823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha