همشهری آنلاین: غلامعلی حدادعادل، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با آزاد شدن بنزین در شرایط فعلی موافق نیستم، اما این اظهار نظر من به عنوان یک نماینده مجلس است و تابع رأی مجلس هستم.

به گزارش  ایرنا، حدادعادل روز سه‌شنبه 26 تیر درحاشیه مراسم چهلمین سالگرد تاسیس "سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران" در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هیچ نگرانی بابت بنزین آزاد و یا مازاد و دیگر موارد در زمینه بنزین وجود ندارد و مردم نیز نباید نگران آن باشند.

حدادعادل تصریح کرد : باید فرصتی داد تا طرح سهمیه بندی بنزین ، اجرا شود و سپس نتایج آنرا مورد بررسی قرار دهیم.

رییس مجلس گفت: اگر مردم بدانند که سهمیه بنزین‌شان، همین مقدار خواهد بود، راههایی را برای مدیریت بهینه مصرفشان پیدا می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید "آیا بین دولت و مجلس در این خصوص دو دستگی وجود دارد؟"، با رد این موضوع، گفت: از روز اول سهمیه‌بندی بنزین، حتی یک جلسه نیز در این مورد تشکیل نشده، که بخواهد دو دستگی به‌وجود بیاید.

این خبرنگار بار دیگر به حدادعادل گفت: "اما گفته می‌شود که این دو دستگی بین دولت و مجلس ایجاد شده‌است." که حدادعادل در پاسخ گفت: مشکلی با دولت در مورد بنزین نداریم، شاید شما بخواهید این دودستگی را ایجاد کنید.

وی درباره معایب در نظر گرفتن بنزین آزاد گفت: در این صورت، برخی از خودروها که مصرف بنزین بالایی نیز دارند، به خیابان‌ها می‌آیند و نگرانی از شلوغی خیابان‌ها آغاز می‌شود و مردمی که با شروع سهمیه‌بندی بنزین، از خودرو شخصی خود استفاده نمی‌کنند، تحریک می‌شوند که از خودرو خود استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تعیین بنزین آزاد، مغایر با اصل سهمیه‌بندی بنزین است.

اظهارات حداد عادل درباره انتخابات مجلس هشتم

حدادعادل ‌رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور در وضعیت مناسبی برای حرکت به‌سوی افق‌های روشن و نو قرار دارد گفت: مهم‌ترین مزیت موجود همبستگی ملت با نظام است که جهانیان ‌نمونه آن‌را با حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس هشتم خواهند دید.

وی در ادامه سخنان خود در مراسم نکوداشت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: مردم به طور گسترده در انتخابات شرکت می‌کنند که این به معنای آن است که به نظام اسلامی اعتماد دارند.

حدادعادل حضور مردم را بزرگ‌ترین قدرت نظام دانست و خاطرنشان کرد: اینکه مردم احساس می‌کنند موثر هستند و در تعیین سرنوشت خود دخالت دارند بزرگ‌ترین قدرت برای نظام محسوب می‌شود.

رییس مجلس افزود: امروز وقتی به شهرهای کوچکی که به ‌تازگی شهر شده‌اند، مراجعه می‌کنید می‌بینید که مردم مطالبات زیادی دارند که به‌ طور جدی آن را پیگیری می‌کنند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: گرچه برخی از این مطالبات بیش از توان ماست امادرهر حال حکایت از آن دارد که مردم به مسوءلان کشور اعتماد دارند.

وی تصریح کرد: فضای سیاسی و اجتماعی که به برکت انقلاب اسلامی و احترام حکومت به عقاید مردم ایجاد شده بزرگ‌ترین امکان برای رشد کشور است.

رییس مجلس کاهش تنش در فضای سیاسی کشور و جنجال و ستیزه جویی را نعمت بزرگی برای کشور دانست و تاکید کرد : ما سعی می‌کنیم در مجلس که می‌تواند بستری برای ستیز باشد این آرامش را حفظ کنیم و در عین حال بر استقلال مجلس اصرار داریم اما سعی می‌کنیم بین دولت و مجلس ستیزه‌های پیش نیاید.

حداد عادل در ادامه تربیت نیروهای انسانی برای بخش صنعت را از نقاط قوت کشور دانست و گفت:در نظام اسلامی در عرصه وسیعی موفق به تربیت مهندسان و نیروهای کاردان برای بخش صنعت شده‌ایم که این جای شکر دارد.

وی با تأکید بر اینکه با همت نیروی انسانی خوب توانسته‌ایم صنعت کشور را اداره کنیم، تصریح کرد: کشور به درجه‌ای رسیده‌است که بتواند تصمیم‌گیری شجاعانه‌ای مانند سهمیه بندی بنزین کند که نتیجه آن صرفه‌جویی چند میلیارد دلاری است و نتایج آن نیز عاید صنعت کشور می‌شود.

حدادعادل تصریح کرد: اینکه مردم موضوع سهمیه بندی بنزین را رعایت می کنند این نشان‌دهنده اعتماد مردم به مدیریت کلان کشور است.

وی در ادامه گفت: امروز باید در آستانه چهل و یکمین سال تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با نگاهی به گذشته راه آینده خود را تبیین کنیم و نگاهی نیز به وضعیت صنعت کشور داشته باشیم.

رییس مجلس توجه به تحولات فناوری در جهان در ‪ ۴۰‬سال اخیر را یکی از ضروریات برای صنعت‌کشور دانست و گفت: باید پابه پای تحولات صنعتی ذهن خود را پیش ببریم و بدانیم چه عرصه‌های نوینی از جمله ریزفناوری و نانو و صنایع بین رشته‌ای که در چهل سال گذشته وجود نداشته، ایجاد شده است.

حدادعادل افزود: باید به صورت مداوم قانونمندی‌ها، رقابت‌ها، بیم‌ها و امیدهای حاکم بر وضعیت صنعت در جهان و منطقه بررسی شود و در سیاستگذاری‌ها نتایج آن مشخص شود.

وی توجه به تحولات و مقتضیات داخلی را از دیگر وظایف سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برشمرد وگفت: سیاست‌های کلی اصل ‪ ۴۴‬در این بین به ذهن همه خطور می‌کند که باید در روند نوسازی صنایع ایران در نظر گرفته شود.

رییس مجلس سیاست‌های کلی اصل ‪ ۴۴‬رابرآیند تجربه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: بعد از عبور از راه‌ها و تجربه‌های مختلف و گرایش‌های فکری، اقتصادی و سیاسی،جامعه با تجربه ‪ ۲۸‬ساله به این سیاست‌ها رسید که از سوی مقام معظم رهبری به قوای سه گانه ابلاغ شد.

حدادعادل باتاکید بر اینکه، دستگاه‌های صنعتی و اقتصادی کشور باید در پرتو این سیاست‌ها به افق تازه‌ای نگاه کنند، گفت: باید با توجه مداوم به این سیاست‌ها راه تازه‌ای برای گسترش صنایع در کشور باز کنیم.

وی تاکیدکرد: وظیفه داریم تمام تلاش خود را به کار بندیم تا مردم از سرمایه‌گذاری در صنعت استقبال کنند و وحشت از سرمایه‌گذاری را بزداییم.

نباید به گونه‌ای عمل کنیم تا کسی که نقدینگی مختصری را در اختیار دارد به فکر خرید آپارتمان بیافتد.

رییس مجلس گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد که سرمایه‌گذاران در پیچ و خم مشکلات اداری و گرفتن مجوزها که به هفت خوان رستم شباهت دارد، از سرمایه گذاری صرف‌نظر نکنند.

حدادعادل افزود: فضای نگران‌کننده در سرمایه‌گذاری باید به فضای جذاب و دلسپند برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید نقدینگی مبدل به خشت و گل شود که حاصل آن هم چیزی جز تورم شدید در بخش مسکن نیست. به جای تمرکز ایستا در سرمایه‌گذاری باید جریان پویا در تولید و صنعت به وجود آید که اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی راه را برای چنین تحولی بازمی کند.

کد خبر 26765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز