یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۹
۰ نفر

رتبه‌های برتر کنکور امسال در کلاس‌های هیچ مؤسسه کنکور شرکت نکرده‌اند و همگی با توکل به خدا، کمک‌ معلمان، تلاش خودشان و حمایت‌های خانواده موفق به کسب رتبه‌های برتر گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه شده‌اند.

کنکور


19نفر برتراين 5گروه شامل 5نفر اول در هر يك از رشته‌هاي رياضي، تجربي، انساني و 2نفر برتر در هريك از رشته‌هاي زبان و هنر در گفت‌وگو با همشهري تأكيد كردند بدون شركت در كلاس‌هاي آموزش كنكور و تست زني به اين موفقيت رسيده‌اند.

از مجموع اين 19نفر 4نفر در مدارس دولتي عادي، ‌9نفر در مدارس دولتي خاص(استعدادهاي درخشان) و 6نفر نيز در مدارس غيردولتي تحصيل كرده‌اند. بيشتر اين دانش‌آموزان با بودجه‌هاي حداقلي كه صرف خريد كتاب‌هاي كمك درسي شده و بدون تحميل هزينه‌هاي بالا به خانواده‌ها موفق به قرار گرفتن در فهرست 20نفر برتر كنكور93 شده‌اند.

بررسي اجمالي وضعيت رتبه‌هاي برتر كنكور امسال در گروه‌هاي آزمايشي پنج‌گانه نشان مي‌دهد تبليغات مؤسسات كنكور هياهو براي هيچ است. با اين حال هيچ بعيد نيست اين مؤسسات كه با تبليغات گسترده خود را تنها كليد بازكردن قفل كنكور معرفي مي‌كنند، با تلاش براي ارتباط با اين افراد، از نام آنها براي خود ناني فراهم كنند.

برخي مؤسسات مانند سال‌هاي گذشته با ارائه پيشنهادهاي اغوا‌كننده سخت به‌دنبال نفرات برتر هستند تا به نوعي بگويند آنها با بهره‌گيري از كلاس‌ها يا امكانات اين مؤسسات توانسته‌اند در كنكور به جايگاه بلندي دست يابند.

اما ياسمن سعيدي، ‌نفر اول گروه آزمايشي رياضي و فني از تهران كه در يك دبيرستان غيردولتي درس خوانده است به همشهري مي‌گويد:‌ در كلاس‌هاي كنكور هيچ مؤسسه‌اي شركت نكرده‌ام، تلاش خودم، زحمات كادر آموزشي مدرسه و مشاوره و برنامه‌ريزي پدرم در موفقيتم نقش اساسي داشته‌اند. او تنها برخي كتاب‌هاي كمك آموزشي و تست را تهيه و مطالعه كرده و مهم‌ترين عامل موفقيت را پشتكار و تلاش خودش مي‌داند.

سيدشايان پور‌ميربابايي، نفر اول گروه آزمايشي تجربي از دبيرستان استعدادهاي درخشان شهيد بهشتي لنگرود، در اين‌باره به همشهري مي‌گويد: آموزش معلمان مدرسه در موفقيت من بسيار مؤثر بوده است. از كتاب‌هاي كمك درسي و تركيبي استفاده كردم ولي هرگز پايم به مؤسسات كنكور باز نشده است.

مهسان صمدي، رتبه 5گروه آزمايشي علوم تجربي، دانش‌آموز دبيرستان فرزانگان امين اصفهان مي‌گويد فقط در آزمون‌هاي تستي مدرسه شركت كرده و هيچ مؤسسه كنكور نرفته و بسياري از كتاب‌هاي كنكور را نيز از كتابخانه مدرسه به امانت گرفته و در مجموع 600هزار تومان براي آزمون‌ها هزينه كرده است.

نگين يغمايي، نفر دوم گروه آزمايشي رياضي و فني نيز دانش‌آموز دبيرستان فرزانگان تهران است و در كلاس‌هاي كنكور هيچ مؤسسه‌اي هرگز حضور پيدا نكرده‌است. او معلمانش را عامل اصلي موفقيتش معرفي مي‌كند و مي‌گويد: آموزش مدرسه بسيار مهم است و خودم نيز هدفم را شناسايي و براي رسيدن به آن برنامه‌ريزي كرده بودم.

صدرا صفادوست، رتبه سوم گروه آزمايشي رياضي و فني، دانش‌آموز مدرسه استعدادهاي درخشان شهيد مدني تبريز است. او هم هرگز در كلاس‌هاي كنكور آموزشگاه‌هاي كنكور شركت نكرده و تنها حدود 600هزار تومان براي تهيه كتاب‌هاي تست كنكور هزينه كرده است.

شايان نيك‌كار، رتبه چهارم گروه آزمايشي رياضي و فني، دانش‌آموز دبيرستان استعدادهاي درخشان شهيد اژه‌اي اصفهان است و به جاي شركت در كلاس‌هاي كنكور، از كتاب‌هاي كمك درسي استفاده كرده است.

صديقه ذبيحي، رتبه دوم گروه آزمايشي علوم انساني كه دانش‌آموز دبيرستان هيأت امنايي بوعلي، منطقه يك تهران است، مي‌گويد: در كلاس‌هاي كنكور هيچ مؤسسه‌اي شركت نكرده‌ام، تلاش‌هاي خودم، معلمان و خانواده‌ام موجب كسب اين رتبه شده است.

علي ولايي، رتبه اول گروه آزمايشي علوم انساني كه دانش‌آموز يكي از مدارس غيردولتي تهران است مي‌گويد كه كلاس كنكور نرفته و با آموزش‌هايي كه معلمان در مدرسه ارائه كرده‌اند و همت خودش موفق به كسب اين رتبه شده است. آناهيتا نجفي، نفر دوم گروه آزمايشي علوم تجربي دانش‌آموز دبيرستان فرزانگان رشت است، در كلاس‌هاي كنكور شركت نكرده و معلمانش را مهم‌ترين عامل موفقيتش معرفي مي‌كند.

کد خبر 267530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha