سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۶ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سهمیه بندی بنزین تا کنون تاثیری در میزان آلودگی هوا نداشته است.

بر اساس جداول وضعیت هوای تهران و مطالعات انجام شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوا سهمیه بندی بنزین تا کنون در میزان آلودگی هوا تاثیری نداشته است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران یوسف رشیدی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در این باره اظهار کرد: در بررسی جداول وضعیت کنترل کیفیت هوا در 17 روز قبل از سهمیه بندی بنزین، اختلاف چشمگیری دیده نمی شود.

وی افزود: در 17 روز پیش از سهمیه بندی بنزین میزان روزهای پاک صفر روز بود و روزهای سالم 16 روز، روزهای ناسالم یک روز و بسیار ناسالم صفر روز بوده است. 

وی تصریح کرد: این در حالیست که جداول کنترل کیفیت هوا نشان می دهد در 17 روز پس از سهمیه بندی بنزین میزان روزهای هوای پاک یک روز، سالم 15 روز ، ناسالم یک روز و بسیار ناسالم صفر روز است.

رشیدی ضمن بیان آن‌که مقایسه وضعیت و کیفیت هوا در 17 روز قبل و بعد از سهمیه بندی بنزین نشان می دهد سهمیه بندی بنزین تا کنون در میزان آلودگی هوا تاثیری چندانی نداشته است اظهار کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا 6 تیرماه تنها یک روز ناسالم داشته ایم.

وی همچنین با مقایسه کیفیت هوا در روزهای سهمیه بندی یعنی از تاریخ 7 تا 23 تیرماه 86  با روزهای مشابه در سال 85 گفت: بر اساس آمارهای موجود در این مدت تغییر چندانی در کیفیت هوا وجود نداشته و در واقع میزان روزهای سالم در هر دو سال 15 روز بوده و روزهای ناسالم صفر روز گزارش شده است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا تاکید کرد: متوسط غلظت منوکسید کربن در 17 روز قبل و بعد از سهمیه بندی بنزین نیز تفاوت چندانی نکرده است و در واقع می توان گفت تا کنون سهمیه بندی بنزین در میزان آلودگی هوای پایتخت تاثیری نداشته است.

کد خبر 26744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز