علی ابراهیمی: بازگشت تعرفه‌های گران مکالمات تلفنی رویکردی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای حضور در این وزارتخانه در دستور کار قرار داد و اپراتورها را ملزم به بازگرداندن اضافه دریافتی از مشترکان کرد.

vaezi

 با دكتر محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دراين مورد گفت‌وگو كرده‌ايم.

  • دستورات قبلي شما براي بازگرداندن اضافه دريافتي مكالمات تلفني تا چه حد اجرايي شده است؟

بازگرداندن اين اضافه دريافتي در آن زماني كه اعلام شد اجرايي شده است. اين موضوع را زماني اعلام كردم كه برخي اپراتورها يك‌ماه نرخ بالاتري را براي مكالمات تلفني اعمال كرده و بعد از آن نرخ مكالمات را به تعرفه‌هاي قبلي برگرداندند.

  • آيا اضافه دريافتي اپراتورها از هزينه‌هاي همكدي، آبونمان و يكسان‌سازي‌ نرخ مكالمات بازگردانده شده است؟

اجازه دريافت اين هزينه‌ها از مشتركان داده نشد.

  • قبلا اين هزينه‌ها در قبوض مشتركان لحاظ شده است؟

اين اضافه دريافتي در تهران نبود بلكه در برخي استان‌هاي هم‌كدشده يا شهرهايي كه يكسان‌سازي‌ صورت گرفته بود مبالغي از مشتركان دريافت شده بود كه به آنها بازگردانده شد.

  • آيا هزينه مكالمات اين اپراتورها كاهش يافته است؟

همراه اول در اعمال تعرفه‌هاي جديد مرتكب تخلفي نشده است. با تعيين نرخ كف يك دقيقه‌اي 499ريالي براي مكالمات تلفني و مصوب كردن سقف اين تعرفه با 20درصد افزايش و نرخ نزديك به 599ريال اعلام شد. برخي اپراتورها نرخ كف تعيين شده بر مبناي تعرفه‌هاي جديد را مبناي محاسبه هزينه مكالمات تلفني قرار دادند اما يكي از اپراتورها (همراه‌اول) نرخ 570ريالي را براي محاسبه هزينه مكالمات مبنا قرار داد كه مرتكب تخلفي نشده است. با وجود اين توصيه شد كه خوب است اين تعرفه‌ها به يكباره افزايش نيابد. بر اين اساس اپراتور مذكور براي تأمين اين نظر از عيد فطر بسته‌هايي را به مردم پيشنهاد كرد تا هر مشترك بنابر نوع بسته انتخابي اعلام شده بتواند از نرخ ارزان‌تر مكالمات تلفني اين اپراتور استفاده كرده و نرخ‌ها تعديل شود.

  • مشتركان اينترنت خانگي از مشكلات دانلود حجم بالا و مدت زمان محدود گلايه دارند، آيا برنامه‌اي در اين زمينه داريد؟

اپراتورها شيوه‌هاي مختلفي در ارائه بسته‌هاي اينترنتي داشته و معمولا گروه‌هاي تجاري از اينترنت با حجم دانلود بالا و مردم از بسته‌هاي اقتصادي و ارزان‌تر كه حجم دانلود كمتري دارد استفاده مي‌كنند. با وجود اين مشكلات فروش خدمات اينترنتي به‌ويژه خدمات بي‌سيم را بررسي و مرتفع خواهيم كرد.

کد خبر 267366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha