دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

مسئولان وزارت ارتباطات درحالی هرگونه افزایش بی‌رویه نرخ مکالمات متاثر از تعرفه‌های جدید را رد می‌کنند که مشترکان تلفن‌همراه از رشد دوبرابری هزینه مکالمات خبر می‌دهند.

صادق عباسی شاهکوه

با صادق عباسي شاهكوه، معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت‌وگو كرده‌ايم.

  • بررسي افزايش هزينه مكالمات تلفن همراه چه شد؟

با دستور وزير ارتباطات، بخش نظارت سازمان تنظيم مقررات در حال بررسي كم و كيف و ميزان افزايش هزينه مكالمات تلفن همراه در چارچوب تعرفه‌هاي ابلاغ شده سال‌جاري است. گرچه امكان افزايش دوبرابري هزينه‌ها در چارچوب اين تعرفه‌ها وجود نداشته و درصورت صحت اين موضوع بايد تخلفي در اعمال تعرفه‌ها صورت گرفته باشد كه در حال بررسي آن هستيم.

  • نتايج اين بررسي تا چه زماني اعلام خواهد شد؟

بررسي‌ها در مورد هزينه مكالمات تلفن همراه آغاز شده و نتايج آن طي يك هفته تا 10روز آينده اعلام و در مورد اين هزينه‌ها شفاف‌سازي‌ لازم صورت خواهد گرفت.

  • به‌نظر شما با اعمال تعرفه‌هاي جديد بايدحداكثر افزايش هزينه مكالمات تلفن همراه چقدر باشد؟

درصورتي كه همه مكالمات تلفن همراه داخلي باشد اين تعرفه‌ها حداكثر رشد 26 تا 28درصدي هزينه‌ها را به‌دنبال خواهد داشت اما نرخ مكالمات بين‌شهري تلفن همراه در برخي موارد كاهش تا 30درصدي را نيز شاهد بوده‌ايم. درصورتي كه مشتركي به شكل توأم مكالمه با تلفن همراه به شكل درون و برون شهري داشته باشد ممكن است هيچ افزايش هزينه‌اي را نداشته و درصورت انجام همه مكالمات به شكل برون شهري با كاهش هزينه مواجه شود.

  • آيا رگولاتوري اطلاعي از افزايشي بودن روند هزينه مشتركان با توجه به نوع مكالمات نداشته است؟

رگولاتوري از اين موضوع اطلاع داشته است و آمارهاي ما نيز نشان مي‌دهد كه درصد مكالمات داخلي و بيرون استان 60 به 40 بوده و در مجموع افزايش كمتر از 10درصدي هزينه مكالمات را به‌دنبال دارد اما اكنون مطالبي درباره افزايش 2 تا 3برابري هزينه‌هاي مكالمات تلفني مطرح شده كه بايد بررسي شود.

  • اما برخي مشتركان از رشد هزينه‌هاي مكالمات تلفن همراه خبر مي‌دهند، علت چيست؟

اين احتمال وجود دارد كه به‌دليل مكالمه بيشتر مشتركان با تلفن همراه در فروردين‌ماه افزايش هزينه‌ها را شاهد بوده‌ايم با وجود اين بايد علت اصلي رشد هزينه مكالمات تلفن همراه در قبوض ابتداي فروردين تا پايان ارديبهشت‌ماه امسال بررسي شود. نمي‌توان گفت تخلفي صورت گرفته يا نه و بايد منتظر نتايج اين بررسي بود. در زمينه تلفن ثابت نيز هنوز قبض با تعرفه جديد صادر نشده و معمولا قبض‌هاي تلفن ثابت هم 2ماهه صادر مي‌شود كه بااين روند بايد به‌زودي به‌دست مشتركان برسد.

کد خبر 261392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha