دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

گروه شهری: محمد باقرقالیباف شهردارتهران صبح دوشنبه 25 تیر به مدت دوساعت درمرکزنظارت همگانی 1888 حاضر شد و در حضور شماری از دیگر مدیران بلندپایه شهرداری پاسخگوی درخواست‌ها و پرسش‌های شهروندان از این سامانه ارتباطی شد.

به گزارش خبرنگار ما، در عین حال شهردار تهران برلزوم برقراری ارتباطات مردمی‌به شکل سیستماتیک ازطریق تلفن،‌صندوق الکترونیکی چند منظوره صوتی وتصویری ومتنی تاکید کردوگفت: من همیشه گفته ام اعتقادی به ملاقات‌های حضوری و تشریفاتی چه درمناطق، محلات ویا 1888 نداشته وتاثیراین گونه برنامه‌ها را آن قدرکه برای مسئولان مفید ارزیابی می‌کنم برای مردم کارساز نمی‌دانم.

قالیباف با تاکید برانجام کارسیستماتیک دررفع مشکلات مردم گفت: درارتباطات مستقیم مسئولان با مردم اطلاعات موثق دارم که عدالت برقرارنشده  و قرار ملاقات‌ها حتی خرید و فروش می‌شود.

قالیباف ادامه داد:‌ دراین گونه برنامه‌ها یکی که دستش به مسئولی می‌رسد می‌تواند تخفیفی بگیرد اما دیگری با همین مشکل مشابه چون دستش به من نمی‌رسد ازاین امتیازمحروم می‌ماند درحالی که اگرقراراست تخفیفی داده شود بهترنیست به شکل ضابطه‌مند برای همه باشد؟

وی دربخش دیگری ازسخنان خود گفت: مرکزنظارت همگانی 1888طی مدت راه اندازی یعنی 14 ماه گذشته با بیش از700 هزارتماس ازسوی شهروندان روبه رو بوده است که ازاین تعداد 20 درصد در قالب شکایت، انتقاد، تقدیر و پیشنهاد از عملکرد و برنامه‌های شهرداری ثبت و در فرایند رسیدگی قرارگرفته و80 درصدآن نیزبه مشاوره، راهنمایی وپاسخگویی توسط کارشناسان اختصاص داشته است.

بنابراین گزارش روند شکایت‌ها اززمان راه اندازی این مرکزاز94 درصد به 67 درصد کاهش یافته که به گفته کارشناسان این موضوع نشانه افزایش اعتماد ورضایت عمومی‌نسبت به عملکردشهرداری تهران است.

شهردارتهران با تقسیم مشکلات مطروحه درجلسه ارتباط مستقیم خود با شهروندان به سه دسته گفت: درملاقاتی که امروز با برخی ازشهروندان داشتم برخی مشکلات شخصی واداری وگروهی گلایه‌ها و یا تقدیر و تشکرات خودرا مطرح کردند، بخشی دیگرهم ازاساتید وکادرعلمی‌دانشگاه تهران بودند که بدون هیچ توقعی صرفاً یکسری طرح‌های بسیارجالبی درحوزه‌های شهرسازی، خدمات شهری، حمل ونقل وفضای سبزارایه کرده به دنبال این بودند که با راه اندازی خانه متخصصین درمحلات بتوانند از ظرفیت‌های کارشناسی وعلمی‌موجود در هر محله برای اداره هرچه بهتراموراستفاده شود که قرارشد دراولین فرصت جلسه جداگانه‌ای با آنها تشکیل داده نسبت به اجرایی کردن این پیشنهاد به عنوان پایلوت درمنطقه 2 تهران اقدام کنیم.

مکانیزه کردن مراجعات مردم

شهردار تهران درجمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی خبرداد: با درنظرگرفتن این نکته که 90 درصد مشکلات ومراجعات مردم به شهرداری مربوط به حوزه شهرسازی است درنظرداریم از مهرماه امسال تمام بحث‌های مربوط به پایان کار و صدور پروانه و... رامانند آنچه در حال حاضر برای صدور گذرنامه اتفاق افتاده مکانیزه کنیم تا دیگر نیازی به مراجعات حضوری نباشد.

تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون نظارت بر ساخت و سازها

شهردار تهران گفت: سازمان نظام مهندسی و شهرداری باید برای جلوگیری از تخلفات با هم همکاری کنند، اما در این زمینه خلأهایی نیز وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.

وی با اشاره به تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون نظارت بر ساخت و سازها، گفت: این آیین‌نامه در کمیسیون عمران شورای شهر تهران در حال بررسی و تنظیم است که براین اساس دیگر مهندسان ناظر نمی‌توانند بدون دیدن زمین و ساختمان، مدارک را امضا کنند.

دراین باره شهرداری نیز می‌تواند پرونده‌ها را به مهندسانی که نظارت را دقیق انجام نمی‌دهند، ارجاع ندهد.

زمین مجانی برای نصب دکل‌ نمی‌دهیم

وی در ادامه به سوالی مبنی بر همکاری نکردن شهرداری با شرکت مخابرات جهت نصب دکل‌های BTS، گفت: قبول ندارم که شهرداری با شرکت مخابرات همکاری نمی‌کند، زیرا جلسات متعددی با مسئولان این شرکت برگزار کرده و در این راستا همکاری لازم را انجام می‌دهیم، اما این که آن‌ها بخواهند شهرداری زمین مجانی برای نصب دکل در اختیار قرار دهد و یا هر کجا که بخواهند دکل‌ها را نصب کنند، این گونه نیست، زیرا شهرداری نیز برای خود دارای ضوابط خاص  است.

کد خبر 26726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز