همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در شرایط امروز که شیاطین انسی از ابزارهای قوی و دقیقی برای هدایت افراد از از سمت نور به ظلمت استفاده می کنند تمسک به قرآن تنها راهی است که این روند را معکوس می کند.

حسین سلامی

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، محفل انس با قرآن پیشکسوتان قرآنی سپاه با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سرتیپ پاسدار محمد حسین سپهر معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه، سرتیپ دوم پاسدار محمد علی آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از حافظان، قاریان، پیشکسوتان و مدیران قرآنی سپاه در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

سردار سلامی در این مراسم حضور در جمع پیشکسوتان قرآنی کشور و سپاه را لذت بخش توصیف کرد و خطاب به آنان گفت: شما نقشهای اساسی در ترویج معارف قرآنی و مانوس کردن جامعه با قرآن دارید.

وی افزود: هر یک از شما مانند ستاره‌ای در آسمان کشور می‌درخشید و می‌توانید مدل یک نقش را برای جوانانی که می‌خواهند مسیر الهی را انتخاب کنند، بسازید.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در فضای سخت و خطرناکی زندگی می‌کنیم، گفت: شیاطین انسی پیچیدگی‌های زیادی پیدا کرده‌اند و از ابزارهای قوی و دقیقی برای سوق دادن افراد از نور به سمت ظلمت بهره می‌برند که در چنین فضایی باید از خود قرآن کمک گرفت تا این روند معکوس شود.

وی با بیان اینکه راه حل ساختن یک زندگی خوب رجوع به قرآن است، اظهار داشت: قرآن کتابی است که همه چیز را در خود جای داده و دستوراتش عملی است و هیچ چیز برتر و بهتر از آن نیست که انسان با این گنجینه پایان ناپذیر حکمت الهی مانوس شود.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه شناختن و شناساندن نخبگان قرآنی وظیفه ماست، گفت: اسوه‌های قرآنی احیای معنوی مردم را بر عهده دارند و نباید آنها با عیار مادی محک بخورند به این دلیل که قرآن را وسیله ترویج معارفش برای هدایت بشر قرار می‌دهند نه موضوعی برای مصارف شخصی.

سردار آسودی نیز در این مراسم اظهار داشت: همانگونه که در حوزه نظامی رزمایش‌های مختلفی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و بکارگیری آنها در شرایط عملیاتی انجام می‌شود در حوزه فرهنگی و قرآنی نیز در عصر حاضر می‌بایست رزمایش‌های معنوی برگزار کنیم که نمونه آن را می‌توان محافل قرآنی متعدد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان پرچمدار قرآنی ایران و جهان با اهالی قرآن نام برد.

وی با بیان اینکه سپاه پرچمداری قرآنی کشور را بر دوش دارد گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برخورداری از ظرفیتی عظیم حرف اول را در حوزه های مختلف بویژه قرآن در کشور می زند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به آمار فعالان قرآنی سپاه گفت: تا به امروز 6000برادر و 2800 نفر از خواهران پاسدار حافظ و قاری حرفه ای قرآن در رشته های مختلف در رده ها و نیروهای سپاه حضور دارند که برخورداری از این ظرفیت عظیم باعث شده در سالهای اخیر رتبه برتر قرآنی نیروهای مسلح در اختیار سپاه باشد.

وی برگزاری مسابقات سالانه را گامی موثر در راستای معرفی نخبگان قرآنی سپاه عنوان کرد و افزود: با راه اندازی طرحهای قرآنی " الحافظون" و "حضرت معصومه (س)" بیش از9045 نفر از پاسداران حافظ یک تا سه جزء قرآن هستند.

در ابتدای این مراسم جمعی از قاریان ممتاز و برگزیده سپاه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

همچنین دو نفر از پیشکسوتان و مدیران قرآنی سپاه نیز در این مراسم به ارائه پیشنهادات و دیدگاههای خود در خصوص ترویج و توسعه معارف قرآنی پرداختند.

در پایان این مراسم با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار سپهر معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه از قاریان، حافظان و پیشکسوتان و مدیران قرآنی سپاه تقدیر شد.

کد خبر 267108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha